یزدفردا:استاندار یزد با اشاره به آمار بالای ساخت و سازهای غیر مجاز در استان، گفت: در ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز استان، پیشنهادات این حوزه بررسی و بسته ای عملیاتی و کارآمد تهیه و تدوین شود.  

به گزارش یزدفردا به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای مسکن استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی«آخرین وضعیت ساماندهی بازار اجاره و مشاورین املاک»، «راهکارهای پیشگیری از انجام تخلفات ساختمانی» و «پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت» برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با اشاره به آمار بالای ساخت و سازهای غیر مجاز در استان، گفت: در راستای اصلاح رویه های فعلی، قوانین و آئین نامه های موجود با جدیت اجرا و در صورت عدم صراحت برخی قوانین، سازوکارهای لازم تعریف و پس از تصویب در شورای دستگاه های نظارتی، در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با اشاره به ضرورت وجود وحدت رویه بین دستگاه های استان در زمینه برخورد با تخلفات ساختمانی، خاطرنشان کرد: در ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، پیشنهادات این حوزه بررسی و بسته ای عملیاتی و کارآمد تهیه و تدوین شود.  

دکتر فاطمی در همین راستا ادامه داد: بسته پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، به عنوان نقشه راه فعالیت در این حوزه قرار گرفته و اطلاع رسانی های لازم در زمینه انواع تخلفات ساختمانی و جرایم آن به شهروندان صورت گیرد.  

وی به لزوم تهیه بانک اطلاعاتی اراضی استان اشاره و خاطرنشان کرد: زمین خواران با شناسایی اراضی مجهول المالک، اقدام به تفکیک و فروش آن ها می کنند لذا باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم جهت جلوگیری از چنین اتفاقاتی صورت گیرد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه باید عزم جدی در زمینه جلوگیری از تخلفات ساختمانی در استان شکل گیرد، اظهارداشت: دستگاه های مرتبط با این حوزه، باید وظایف قانونی خود را به طور جدی و بدون مماشات انجام دهند.  

وی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده در زمینه انجام سه هزار و 300 بازدید از واحدهای مشاور املاک و پلمب 152 واحد متخلف، گفت: باتوجه به کاهش 10 درصدی نرخ اجاره بها در استان در پی افزایش نظارت ها و برخورد با متخلفین، نظارت ها تشدید شود.  

استاندار یزد همچنین به وضعیت واحدهای نهضت ملی مسکنِ قابل واگذاری در هفته دولت اشاره و بر تسریع در روند اجرای امور و پیگیری شبانه روزی مسائل مربوطه تاکید کرد.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا