یزدفردا: رئیس جمعیت هلال احمر تفت: بانوی کوهنورد حادثه دیده در ارتفاعات شیرکوه توسط نجاتگران هلال‌احمر تفت به پایین کوه منتقل و توسط آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی انتقال داده شد.

به گزارش یزدفردا: گلشن اظهار داشت: به دنبال گزارش مرکز کنترل هماهنگی و عملیات طی تماس اورژانس به هلال احمر، مصدوم شدن یک بانوی کوهنورد ۳۸ ساله در ارتفاعات شیرکوه اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان با یک دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، تجهیزات و ست کامل کوهستان به منطقه اعلام شده اعزام و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت با اعلام اینکه این کوهنورد به علت پیچ خوردگی پا دچار حادثه شده بود، گفت: سرانجام پس از رسیدن تیم امدادی به کوهنورد حادثه دیده، نجاتگران هلال احمر و دیگر کوهنوردان همراه با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی و اتل بندی و اقدامات اولیه درمانی برای مصدوم، از تابستانخانه دره نجیب شیرکوه و عبور از مسیر‌های سخت و دشوار به پایین کوه آورده و بوسیله آمبولانس اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شد. 

گلشن عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت بروز هرگونه حادثه، شهروندان با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم، نیرو‌های امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا