یزدفردا: مدیر دامپزشکی اشکذر، از کشف و معدوم سازی بیش از ۸۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی در یک واحد رستورانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: نیک بین گفت: در بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه مواد پروتئینی با منشاء دام، طیور و آبزیان بیش از ۸۷ کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ غیر بهداشتی از یک واحد رستوران در شهرستان اشکذر جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

 وی افزود: در راستای انجام بازدید و نظارت بهداشتی تیم‌های کارشناسی واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی شهرستان از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هر گونه تخلف بهداشتی در خصوص فرآورده‌های خام دامی قطعا با افرادی که بهداشت عمومی جامعه را به خطر بیندازند با همکاری مراجع قضایی برابر قانون برخورد خواهد شد.

 نیک بین در ادامه گفت: در این راستا همکاری مردم با اداره دامپزشکی در برخورد با متخلفان بهداشتی، امری ضروری و زمینه ساز امنیت غذایی و سلامت جامعه است.

 وی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید، به داشتن برچسب حاوی کد بهداشتی از دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول دقت نظر لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص، مراتب را به‌منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره ۳۲۷۲۳۵۷۵ به اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا