یزدفردا: مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق: طرح ۱/۷ میلیون تنی کارخانه آهن اسفنجی بافق، ۳۹ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش یزدفردا: مجتبی حمیدیان با بیان اینکه تعدادی از ساختمان‌های مورد نیاز طرح ۱.۷ میلیون تنی کارخانه آهن اسفنجی بافق ساخته شده است، افزود: هم اکنون در بخش تجهیز کارگاه، ۳۹ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم تا سه ماه آینده تجهیز کارگاه این طرح به طور کامل انجام شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق افزود: قرارداد طرح ساخت کارخانه آهن اسفنجی در اسفند سال گذشته به صورت EPC با پیمانکار بسته شد و از خرداد امسال به صورت رسمی اجرای طرح آغاز شده است.

حمیدیان میزان سرمایه گذاری در این طرح را ۲۳۳ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: از این مقدار سرمایه گذاری، ۱۸۷ میلیون یورو برای ساخت کارخانه هزینه می‌شود و مابقی هزینه‌ها برای برخی زیرساخت‌ها به منظور کاهش مصرف آب، افزایش کیفیت محصول و ارز آوری است.

 مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق با بیان اینکه پروژه کارخانه آهن اسفنجی ظرف مدت ۳۶ ماه به بهره برداری می‌رسد، افزود: سودآوری این پروژه ۴۴.۵ درصد است و پیش بینی می‌شود که دوره بازگشت سرمایه ۲ تا ۳ سال باشد.

حمیدیان با بیان اینکه با تمهیدات لازم برای تبدیل آهن اسفنجی به بریکت اندیشیده شده است افزود: با فراهم شدن امکان صادرات و ارز آوری این محصول ، درآمد‌های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.

 مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در مورد میزان اشتغالزایی طرح هم گفت: در حال حاضر برای ساخت کارخانه حدود ۲۲۱ نفر مشغول به کار هستند که در دوران اوج عملیات ساخت تا یک هزار نفر نیز افزایش می‌یابد، اما پس از ساخت و در دوره بهره برداری، ۳۲۰ نفر در کارخانه مشغول به کار می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا