یزدفردا: دومین جشن مهر سینمای ایران دوشنبه ۱۰ مهر به میزبانی شهرستان بافق برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردا: معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان گفت: دومین جشن مهر سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما، در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، هنرمندان ایثارگر سینمایی، هنرمندان سینمایی دارای امتیاز و هنرمندان شاخص سینمایی استان، به همت انجمن سینمای جوان یزد و باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق، فرمانداری و سنگ آهن مرکزی بافق در این شهرستان برگزار خواهد شد.

سید عباس دهقان ادامه داد: در راستای اجرای شعارعدالت فرهنگی، تمرکز زدایی و در سایه امیدآفرینی و بسترسازی برای هنرمندان شهرستانی، امسال برآن شدیم تا این برنامه را دریکی از شهرستان‌های استان برگزار کنیم که با استقبال خوب وحمایت بخش خصوصی این رویداد امسال درشهرستان بافق برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این دوره از مهرسینما، برآن شدیم تا جوانان تأثیرگذار، توانا وفعال در عرصه انتقال دانش و آموزش‌های سینمایی، شناسایی و معرفی شوند که پس از ارزیابی برگزیدگان، روز شنبه، دهم مهرماه درآیین جشن مهر سینما در شهرستان بافق، از آن‌ها تجلیل به عمل خواهدآمد.

برنامه «مهر سینمای ایران» توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر به دبیری قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

گفتنی است «دومین جشن مهر سینمای ایران» از ۲۹ شهریورماه در خراسان رضوی آغاز شده و تا ۱۰ مهرماه در استان‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین ۱۳ مهرماه، تهران میزبان برگزاری این جشن در ایوان شمس خواهد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا