یزدفردا: همایش زندگی به وقت حماسه درمصلی آیت الله اعرافی شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این همایش که خادمیاران رضوی، رزمندگان و گروه‌های جهادی حضور داشتند از آن‌ها خواسته شد با هم افزایی درچهار محور فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و سازندگی با پایگاه‌های بسیج و مساجد همکاری و در مدارسی که نیاز به حضور آن‌ها است استفاده شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد در این همایش به اهمیت نقش آفرینی و حماسه سازی در بزنگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر حماسه در جای خود و وقت خود اتفاق بیافتد چه بسا نتایج بزرگ از آن حاصل می‌شود.

سرهنگ آقایی با بیان اینکه در تاریخ اسلام و قرآن یوم الله به مکرر نام برده شده است افزود: یکی از مباحثی که برای ما شیعیان مهم است تاریخ سرنوشت ساز برای شیعه است که انسان‌هایی در مقطعی از تاریخ اگر درست تشخیص داده بودند و با تدبیر و درایت درجای خود حماسه آفرینی می‌کردند امروز وضع شیعه درجهان طور دیگری بود.

وی بعثت پیامبر اسلام را یکی از یوم الله‌های تاریخ اسلام عنوان کرد که پیامبر درگام نخست مخفیانه رسالتش را تنها با کمتر از انگشتان دست شروع کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد واقعه غدیر خم را یکی دیگر از یوم الله‌ها در تاریخ اسلام بیان کرد و گفت: در واقعه غدیر با وجود اینکه حجاج حضور داشتند با چشم دیدند، باگوش خود شنیدند و به زبان جاری کردند، اما به وقت حماسه چشم و گوش و زبانشان بسته شد و به امام اول خود لبیک نگفتند.

سرهنگ آقایی با بیان اینکه عاشورای امام حسین (ع) یکی دیگر از یوم الله‌ها بود که تنها ۷۲ تن پای امام حسین (ع) ماندند افزود: در قیام عاشورای امام حسین (ع) مردم آن آگاهی و بصیرت را پیدا نکردند و حماسه شکل نگرفت.

وی ادامه داد: الحمدالله یوم الله دیگری که باقی مانده است روز ظهور امام زمان (عج) است که در آن روز ۳۱۳ نفر از آدم‌های شاخص به امام زمان لبیک خواهند گفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد با بیان اینکه ما هم افتخار داریم که بعنوان یک پاسدار، سرباز، معلم و فرهنگی و پیشکسوت دفاع مقدس زمینه ساز ظهور حضرت باشیم گفت: اگر ظهور در زمان حیات ما بود یکی از یاران وحامیان نهضت امام زمان باشیم.

سرهنگ آقایی در ادامه با اشاره به رسالت سپاه و بسیج در رفع محرومیت زدایی، سازندگی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: سپاه و بسیج این آمادگی را دارد از ظرفیت‌های کانون خادمیاران رضوی در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و فرهنگی درعرصه‌های خدمت رسانی، محرومیت زدایی و کار‌های جهادی استفاده کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا