مراسم ترحیم شهدای جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه به دست رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل با حضور جمعی کثیری از جامعه ستایشگری استان یزد برگزار شد.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در این مراسم با اشاره به روایت های متعدد در خصوص ستایشگران اهل بیت (ع) ابراز داشت: روایت های متعددی در باب ستایشگری و مدح اهل بیت پیامبر ذکر شده که نشانگر جایگاه والای شما مداحان و ستایشگران ال الله(ع) دارد.
وی درادامه با بیان اینکه مداحان در جامعه به علت تاثیرگذاری بین مردم از جایگاه خاصی برخوردارند اظهار داشت: در مکتب تشییع سیاست ما عین دیانت ماست و بر همین اساس شما عزیزان به عنوان قشر فرهیخته باید توجه ویژه ای به مبانی و اصول انقلاب اسلامی داشته باشید چرا که هدف حضرت سیدالشهدا (ع) از قیام عاشورا اصلاح امت بود و اصلاح امت راهی جز توجه به مبانی سیاسی و اجتماعی ندارد.
امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به محاصره غزه و حملات ناجوانمردانه رژیم غاصب اسرائیل و کشتار زن و کودک و سالخوردگان ابراز داشت' بر اساس آیات قرآن کریم فلسفه جهاد بر دو اساس پایه گذاری شده اول در راه خدا باشد و دوم در دفاع از انسان های مستضعف و بی پناه انجام گیرد.
امروزه مردم غزه در محاصره کامل هستند و دسترسی  به آب و غذا ندارند و از کمترین امکانات هم بی بهره اند بنابراین جوامع اسلامی در برابر این جنایات باید سکوت خود را بشکنند و حمایتشان از مظلومین غزه اعلام دارند البته بحمدالله از سوی اکثر دولت های اسلامی حرکت های خوبی در این خصوص صورت گرفته و اجتماعات بزرگی در عراق، لبنان، سوریه، تونس، ایران و... در حمایت از مردم غزه برگزار شده است.
آیت الله مدرسی تلاش برای آزادی سرزمین های اشغالی را وظیفه همه امت های اسلامی دانست و ابراز داشت: بر اساس فتوای صریح فقهای دین اگر مسلمانان و سرزمین های اسلامی مورد هجوم قرار گرفت همه باید برای آزادی آن تلاش کنند.
وی سکوت سازمان های حقوق بشر بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را ناشی از تفکر برتری جویانه صهیونیست ها و دول غربی در زمینه بشریت دانست و گفت: از نظر آنها سایر انسان ها در زمره بشر نیستند که حقوق بشر برای ان ها در نظر گرفته شود.
استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک کشتی جنگی در مسیر اهداف غرب در قلب تپنده دنیا یعنی منطفه خاورمیانه است و برای انان بسیار این موضوع بسیار مهم است و به همین دلیل شاهد حمایت های فراوان غربی ها از این رژیم کودک کش هستیم.
وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به شایعاتی مبنی بر حمایت مالی ایران از فلسطین و سرزمین های اسلامی ابراز داشت: جمهوری اسلامی تنها در زمینه مشاوره نظامی و اعزام مستشاران به فلسطین و سایر کشورها کمک میکند و حتی یک ریال بودجه به آنان
نمیدهد و بر اساس قراردادی که فلسطینی ها با قطر دارند این کشور تمامی هزینه ها را تامین می کند.
وی حمایت از غزه و مظلومان عالم را وظیفه هر مسلمان برشمرد و اذعان داشت: جدای از وظیفه دینی و انسانی مسئله امنیت ملی ما هم به حمایت از فلسطین وابسته است چرا که اندیشه رژیم منحوس صهیونیستی تجاوز و تعدی به کشورهای مسلمان است و اگر ازاد باشند امنیت ملی ما را به خطر خواهند انداخت هماهنگونه که در سال های گذشته دانشمندان هسته ای ما را ترور کرده و به شهادت رساندند.
آیت الله مدرسی در پایان با قدردانی از ابتکار عمل جامعه مداحان و ستایشگران استان در زمینه برگزاری مراسم ترحیم شهدای غزه اظهار داشت: بحمدالله مداحان و ستایشگران یزدی همواره پای کار نظام بوده و در تبیین ارزش های دینی و انقلابی پیشتازند.
گفتنی است در این مراسم عالیه مهرابی از شعرای برجسته کشور و استان به شعر خوانی با موضوع غزه پرداخت.
مداحی مداحان اهل بیت (ع) با موضوع فلسطین و توسل به حضرت علی اصغر (ع) به یاد کودکان‌ غزه پایان بخش این مراسم بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا