یزدفردا: فرماندار میبد: آمار طلاق در شش ماه اول امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش یزدفردا: سید جمال سجادی پور در جلسه سامان خانواده با بیان اینکه آمار طلاق در شش ماه اول امسال افزایش ۳۰ درصدی داشته است گفت: بیش از ۶۵ درصد این آمار یا دو طرف غیر بومی و یا یک طرف غیر بومی بوده است که متاثر از جمعیت فضای شغل و کاری است.

سجادی پور افزود: اینکه زن و شوهری با فراهم شدن زمینه شغلی و درآمد ماهیانه احساس استقلال کند و کانون خانواده از هم بپاشد درست نیست چرا که زندگی زن و شوهری تنها درآمد نیست و باید حس همدلی و همبستگی در خانواده‌ها تقویت شود.

فرماندار میبد تصریح کرد: ستاد صیانت از خانواده، دانشگاه ها، شبکه بهداشت و همه دستگاه‌های متولی باید با مداخله به موقع و راهنمایی درست و علمی مشاوره‌های حین قبل و بعد از ازدواج این توانایی را داشته باشند که آسیب طلاق را در شهرستان میبد متوقف و یا به حداقل برسانند.

فرماندار میبد با بیان اینکه رشد طلاق نشان می‌دهد ستاد سامان خانواده و متولیان این امر در شهرستان میبد خوب عمل نکرده اند گفت: هدف از تشکیل کمیته تسهیل در شهرداری، تسهیل در امر عقد و ازدواج است و باید از ظرفیت‌های هیئت‌های عزاداری و امامزاده‌ها در مسائل پذیرایی، محل برگزاری جشن عقد و جشن ازدواج استفاده کرد و از یک سری آئین و رسوم گذشته که هزینه بر است و جوانان را در تنگنای مالی قرار می‌دهد پرهیز کرد.

سجادی پور تصریح کرد: اگر خروجی سامان خانواده رشد ازدواج، توقف طلاق و افزایش فرزند آوری نباشد کاری نکردیم و ارزشی ندارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا