یزدفردا: شهرک سفال میبد با قرارگیری در کیف سرمایه‌گذاری استان به مرکز آموزش، پژوهش و تولیدی زیلو میبد مبدل می‌شود.

به گزارش یزدفردا: مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از شهرک سفال سرامیک قدیم میبد بازدید کرد.

این مجموعه قرار است در آینده با قرارگیری در کیف سرمایه‌گذاری استان به عنوان مرکز آموزش، پژوهش و تولیدی زیلو میبد تبدیل شود. 

این شهرک که پنج هزار مترمربع مساحت دارد، نیاز به سرمایه‌گذاری داشته تا به یک مجموعه کاملی از فضا‌های اقامتی، تفریحی، خدماتی تبدیل شود. 

ایجاد این نوع فضا‌ها و طرح‌های ملی گردشگری صرفه اقتصادی خواهد داشت و سرمایه‌گذار نیز ورود خواهد کرد. 

معاون صنایع‌دستی کشور در این بازدید خواست تا این مرکز به یک مجموعه صادراتی و ناحیه صنایع‌دستی تبدیل شده و نمایشگاهی کامل از صنایع‌دستی، زیلو، سفال، غذای محلی و موسیقی محلی داشته باشد. 

همچنین ایجاد یک مجموعه کاملی از مجموعه نیاز‌های اقامتی، تفریحی سرگرمی در این منطقه در چند فاز از پیشنهادات مطرح‌شده توسط معاون صنایع‌دستی کشور بود.

جلالی همچنین از مجموعه کارگاه‌های سفالگری و تولید محصولات سفالی در این شهرستان بازدید کرد. 

مجموعه سفال مروارید میبد زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم کرده و در این کارگاه به سه صورت قالبی، کار با دست و به شکل پرسی انجام می‌شود و ماهانه ۲۵ تن محصول تولید خواهد شد. 

وی در ادامه بازدید‌ها از تعاونی زیلوبافان و فعالین در این کارگاه بازدید کرد. 

یکی از چالش‌های که همچنان مطرح است بیمه زیلو بافی و سایر هنرمندان صنایع‌دستی بوده که باید مسئولان برنامه‌ریزی ویژه‌تری برای بیمه کردن فعالان صنایع‌دستی تدوین کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا