یزدفردا: با حضور پر شور در انتخابات ۱۳ آبان و با فریاد کشیدن شعار‌هایی در محکومیت اسرائیل و استکبار جهانی حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

به گزارش یزدفردا: استاد حوزه علمیه در این مراسم گفت: امروز برای همه ملت ایران یوم الله وآغاز حرکت‌های بزرگ و بیداری ملت و تمام مسلمانان عالم است. در سال ۴۳ در چنین ایامی محمد رضا پهلوی با همکاری مجلس آن زمان تلاش کرد که قانونی را در ایران اجرا کند و مردم ایران را در یوغ استعمار ببرد. امام راحل (ره) در چهارم آبان آن سال با ایستادگی در مقابل این قانون برای مردم سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: این سخنرانی زمینه تبعید امام راحل فراهم آورد. مزدوران پهلوی در شب ۱۳ آبان منزل امام را محاصره کرده و امام راحل را به ترکیه تبعید کردند. البته این حرکت امام زمینه بیداری و قیام مردم ایران و زمینه سازی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در زمانی که اقشار مختلف ملت ایران خود را برای انقلاب بزرگ آماده می‌کردند، دانش‌آموزان این سرزمین در تهران به نمایندگی از دانش‌آموزان سراسر کشور در دانشگاه تهران جمع شدند و در مواجهه با رژیم پهلوی قیام کردند. در چنین روزی رژیم منحوس پهلوی جان تعدادی از دانش آموزان را گرفت و این روز برای ما و همه دانش آموزان یوم الله شد.

وی با بیان ماجرای تسخیر لانه جاسوسی گفت: در زمان دولت موقت و در زمانی که عده‌ای تلاش می‌کردند زمینه حضور آمریکا در ایران و زمینه استثمار کشور و ملت ایران فراهم کنند، دانشجویان قیام کردند و لانه جاسوسی آمریکا در ایران که زمینه ساز انشقاق امت اسلام و ایجاد فتنه‌ها بود، تسخیر کردند. این روز به فرموده امام راحل (ره) انقلاب دوم نام گرفت.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: چنین روزی با توجه بیان قرآن برای زنده نگهداشتن روز‌های یوم الله ملت ایران با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان این مرز و بوم علیه استکبار اعلام برائت می‌کند و میثاق دوباره با مقام ولایت می‌بندد.

 وی گفت: شما دانش‌آموزان در این روز برای بیعت با رهبر انقلاب و بیعت با شهدا و برای آمادگی زمینه سازی ظهور امام زمان اینجا جمع شده‌اید. از این سرزمین شهید پرور بر همه شهیدان و شهدای غزه و آزدیخواهان جهان درود و سلام می‌فرستیم و با اعلام انزجار از استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست عالم، حمایت خود را از تمام رزمندگان اسلام اعلام می‌کنیم.

 این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد، سید جمال سجادی پور فرماندار، حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد، سرهنگ آقایی فرمانده بسیج ناحیه میبد، محمد رضا کارگر رئیس آموزش و پرورش میبد و عباس نیک نژاد رئیس دانشگاه میبد و مردم ولایتمدار برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا