یزدفردا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق: برنامه ریزی و اولویت بخشی برای مقابله با بیابان زایی از اهداف اصلی کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در بافق است.

به گزارش یزدفردا: محبوبه معتمدنیا گفت: مدیریت منابع آب، کاهش خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی، کنترل فرسایش خاک، پیشگیری و کنترل سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اهداف تشکیل کارگروه جامع حوزه آبخیز در شهرستان بافق است.

وی، افزود: این کارگروه به دستور وزیر کشور مبنی بر تشکیل کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در سطح کشور و به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در پایش و ارزیابی حوزه آبخیز تشکیل شده است. 

معتمدنیا بیان کرد: در این کارگروه فرایند اجرای مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز با تشکیل ساختار مناسب برنامه ریزی در شهرستان و شناسایی و اولویت بندی مناطق بحرانی حوزه آبخیز برای تأمین اعتبار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی گفت: مقررشد احکام اعضای کارگروه مدیریت جامع در سطح شهرستان از سوی فرماندار صادر و نسبت به تشکیل منظم کارگروه شهرستانی و ارائه گزارش به صورت ماهیانه به کارگروه استانی اقدام شود. 

اولین کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در شهرستان بافق به ریاست فرماندار و با حضور معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق و سایر اعضای کارگروه برگزارشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا