یزدفردا: طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی در مدارس متوسطه شهرستان تفت اجرا شد.

به گزارش یزدفردا: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود آهن در سلامت دختران گفت: کم‌خونی ناشی از فقر آهن موجب کاهش قدرت یادگیری، تضعیف سیستم ایمنی بدن، احساس ضعف و خستگی مزمن، کاهش قدرت ذهنی و تحریک‌پذیری می‌شود در همین خصوص اجرای طرح مکمل یاری آهن هر ساله در تمام مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه انجام می‌شود.

دکتر محمدرضا میرشمسی تاکید کرد: با توجه به شیوع کمبود ویتامین D و محدود بودن منابع غذایی این ویتامین، طرح سراسری مکمل یاری ویتامین D نیز در تمام مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه و دخترانه، همراه با طرح آهن یاری اجرا خواهد شد. 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت خاطر نشان کرد: هم اکنون مکمل‌های آهن و ویتامین دی توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد تهیه و با همکاری اداره اموزش و پرورش شهرستان در مناطق شهری و روستایی شهرستان در حال توزیع است. 

وی اضافه کرد: بر اساس این شیوه نامه تعداد ۱۶ قرص آهن برای ۱۶ هفته (ویژه دختران) و تعداد ۶ عدد ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی به صورت ماهانه یک عدد برای مصرف توزیع می‌شود که از کلیه خانواده‌های محترم تقاضا داریم همکاری و نظارت لازم جهت استفاده به موقع مکمل توسط دانش اموزان عزیز داشته باشند.

شهرستان تفت دارای ۳ هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا