یزدفردا: معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون: ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جسورانه شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه‌های مختلف مانع به بن بست رسیدن این طرح هاست.

به گزارش یزدفردا: معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از طرح‌های مختلف شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: سنگ آهن مرکزی ایران-بافق یک ظرفیت خوب برای کشور و مهمترین ظرفیت برای شهر بافق و استان یزد است که کار‌های بزرگ آن توسط یک دستگاه و سیستم امکان پذیر نیست و مشارکت همه دستگاه و مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

عسکریان افزود: حوزه‌های اکتشاف و توسعه جسورانه این مجموعه نشان از ظرفیت بالای آن دارد که این مجموعه باید در کنار مسئولان صندوق فولاد و وزارتخانه تیم واحدی را تشکیل دهد تا رو به جلو حرکت کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری که اینجا در حال انجام است، جسورانه است و مربوط به امروز و فردا نیست.

عسکریان خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه‌های محیط زیست، تصفیه فاضلاب، جمع آوری آب توسعه‌های فنی از جمله آهن اسفنجی، باعث میشود این طرح‌ها با بن بست مواجه نشود.

معاون رفاهی و اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدوار هستیم که در سطح استان از این طرح‌ها حمایت و پشتیبانی و به تداوم با ثبات این طرح‌ها کمک شود و حمایت اولیه از این طرح‌ها همان تامین مالی جمعی است.

کاظمی رئیس صندوق بازنشستگی فولاد کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای پروژه آهن اسفنجی، حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۲۰ درصد کار پیشرفت داشته است. 

وی افزود: با همکاری صندوق و وزارتخانه و استان یزد، می‌توان هرچه زودتر منابع مالی را به این طرح تزریق کرد و زمان افتتاح پروژه را کاهش داد.

 حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران-بافق گفت: اشتغال مستقیم این طرح بیش از ۳۵۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن بیش از سه هزار نفر است. 

 وی افزود: بزرگترین دستاورد ایجاد زنجیره تکمیلی در حوزه‌های معدنی، تداوم اشتغال پایدار بیش از شش هزار نفر و کل مجموعه شرکت سنگ آهن مرکزی است.

 حمیدیان خاطرنشان کرد: این پروژه ۳۶ ماهه است که سعی ما این است زودتر راه اندازی شود و تا یک رکوردی را در افتتاح این طرح رقم بزنیم.

 گفتنی است عسکریان از پیت معدنی چغارت بافق، موزه سنگ و معدن سنگ آهن مرکزی، پروژه آهن اسفنجی و معدن D۱۹ بازدید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا