یزدفردا: معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی، حفظ و احیای باغ‌های انار تفت را به عنوان بزرگترین عامل پایداری زیست محیطی با توجه به اقلیم گرم و کویری یزد برای ساکنان استان ضروری دانست.

به گزارش یزدفردا: محمدمهدی برومندی با حضور در مراسم اختتامیه جشنواره انار تفت، ضمن ابلاغ سلام وخداقوت مقام عالی وزارت به بهره برداران بخش کشاورزی و تشکر از عوامل برگزار کننده این جشنواره فاخر، حفظ و احیای باغات انار شهرستان را به عنوان بزرگترین عامل پایداری زیست محیطی با توجه به اقلیم گرم و کویری یزد؛ برای ساکنین استان ضروری دانست.

در راستای توسعه گردشگری کشاورزی، معرفی، عرضه مستقیم محصول انار شهرستان، تجاری سازی و انتقال یافته‌های جدید در حوزه تولیدات محصولات باغی اعم از مدیریت تغذیه، کنترل آفات و ایجاد نشاط اجتماعی به شکرانه برداشت انار؛ چهارمین جشنواره انار تفت از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ آبان ماه در سه محل باغ صدری، کانون ولایت و عمارت باغشهر شهرستان تفت برگزار شد.

در سال جاری بالغ بر ۱۵ هزار تن محصول انار ازسطحی معادل هزار هکتار از باغات شهرستان تفت برداشت شد.

با توجه به اینکه منابع آبی شیرین استان عمدتا از محل ۳هزار رشته قنات تامین می‌شود که ۶۰ درصد آن در شهرستان تفت واقع شده است همچنین وابستگی بالغ بر ۵۰ درصد باغات به چشمه‌ها و قنوات، ضرورت توجه به احیاء، بازسازی و اقتصادی نمودن قنوات تولید محصولات کشاورزی را دو چندان می‌کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا