یزدفردا: مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد گفت: شهرستان بافق با توجه به شرایطی که دارد و زمین‌های اقتصادی آن، در ۲ محور ریلی و معدن در سند یزد نوین، می‌تواند نقش آفرین باشد.

به گزارش یزدفردا: فدارکار مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد در نشست تبیین سند یزد نوین در بافق گفت: هدف از حضور در شهرستان‌ها و تبیین سند یزد نوین، ایجاد هم اندیشی پیرامون محور‌های ۱۵ گانه سند است.

وی افزود: از آنجایی که در زمان تدوین سند به اندازه کافی از صاحب‌نظران و متخصصان شهرستانی استفاده شود، اکنون بعد از تدوین فاز اول و دوم که در مرحله اصلاح و تکمیل برنامه‌ها و پروژه‌ها هستیم، فرصت مناسبی برای انجام این کار است.

فداکار خاطرنشان کرد: با تمرکز بر موضوعات و اولویت‌های شهرستانی و اقلیم و مزیت نسبی هر شهرستان، به موضوعات سند به صورت دقیق‌تر پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مقرر شد شهرستان، جایگاه خودش را متناسب با سند یزد نوین به ویژه در حوزه معدن و صنایع ریلی پیدا کند و بتوانددبرش شهرستانی داشته باشد.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد گفت: این سند یک سند کلی است که هر شهرستان می‌تواند برداشت خودش را از محور‌ها داشته باشد و هر شهرستان با مطالعه دقیق می‌تواند آن بخشی که را در آن می‌تواند ایفای نقش کند، پیدا کند و سهم خودش را داشته باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا