یزدفردا: نماینده مجلس: «این فیلترشکنی که شما نصب می‌کنید، مصرف دیتای شما را دوبرابر می‌کن؛ دیتا را هم دولت می‌فروشد.»

مردم: خب بعدش.

مسئول: از آن‌جایی که مردم ولی نعمت ما هستند، خواستیم در جریان بگذاریم‌تان.

مردم: راه‌کاری ندارید؟ مثلاً از وزیر ارتباطات بخواهید پاسخگو باشه، یا فیلترینگ رو قطع کنید؟

مسئول: امکان‌پذیر نمی‌باشد.

مردم: پس چرا اعلام می‌کنید؟

مسئول: چون وظیفه‌ی ماست. ما هم مثل سایر مسئولان باید در جهت آگاه‌سازی مردم، کوشا باشیم. این حق شماست که بدانید. مثلاً حق شماست هر چند ماه یک بار بدانید که اگر در تهران زلزله بیاید چه اتفاقی می‌افتد. البته از آن‌جایی که ممکن است به دلیل مشغله‌ی زیاد، فراموش کنید، در نظر داریم مدت چند ماه را به چند هفته تقلیل دهیم.

به زودی شاهد خواهید بود که شهرداری تقریباً هر چند هفته یک بار درباره‌ی خطر با خاک یکسان شدن قسمتی از تهران، خبری منتشر می‌کند.

در این راستا برای کمبود ساخت مسکن و گرانی آن، کوچک شدن سفره‌ی مردم و حذف گوشت و مرغ از آن، گرانی خودرو و مشکلات ایمنی آن و … نیز به صورت تقریباً روز به روز خبر منتشر می‌کنیم. بنا به آماری که هم‌اکنون به دست ما رسیده است، مردم ایران جزو آگاه‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

در واقع آگاهی آنان آ‌ن‌قدر زیاد است که دیگر از دانستن وضع خود گذشته و به اطلاع از وضع کل جهان رسیده است. مردم کدام کشور می‌دانند آمریکایی‌ها از چاقی رنج می‌برند و دارند از این رنج می‌میرند؟

مردم عزیز، وضع شما نسبت به مردم کشورهای دیگر خیلی بهتر است. شما روی نقطه نقطه‌ی ایران اشراف دارید. مثلاً می‌دانید می‌توانیم دم به دقیقه تنگه‌ی هرمز را ببندیم. می‌دانید، یا از اعلام آخرین تهدید بستن خیلی گذشته است؟ نکند یادتان رفته باشد؟ هرچند مشکلی نیست، مسئول مورد نظر به زودی دوباره اعلام می‌کند که باید تنگه را ببندیم. برخی از مردم کشورهای خارج طوری در فقر اطلاعاتی به سر می‌برند که حتی نمی‌دانند ایران کجاست؟ ولی شما با جزئیات، همه‌ی کشورهای مهم را می‌شناسید. عزیزان، لطفاً خودتان را دست کم نگیرید. شما خیلی چیزها می‌دانید که خیلی‌ها نمی‌دانند.

مردم: پس بیاید جاهامون رو عوض کنیم.

مسئول: آن وقت دیگر چه کسی به شما اطلاعات دهد؟ ما نبودیم شما از کجا می‌فهمیدید دیتای‌تان توسط فیلترینگ در حال خورده شدن است؟

مردم: از تموم شدن یه هقته‌ای دیتای یه ماهه.

مسئول: با عرض پوزش گویا ارتباط ما با مردم قطع شد. فعلاً خدانگهدار.

راضیه حسینی

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا