یزدفردا: شرکت Valeo می‌گوید کارمند سابق آن‌ها اسرار محرمانه این شرکت را با خود به انویدیا برده و این اطلاعات را لو داده است.

به گزارش یزدفردا: شرکت خودروسازی فرانسوی Valeo علیه انویدیا شکایت کرده است. طبق این شکایت، «محمد منی‌روززمان» (Mohammad Moniruzzaman)، مهندس انویدیا که قبلاً برای شرکت Valeo کار می‌کرد، در یک جلسه تماس تصویری بین دو شرکت، به‌اشتباه فایل‌های شرکت Valeo را نشان داد. کارمندان Valeo به‌سرعت متوجه این اسناد شدند و قبل از اینکه منی‌روززمان از اشتباهش مطلع شود، از آن صفحه اسکرین‌شات گرفتند.

براساس گزارش بلومبرگ، کارمند سابق شرکت Valeo و مهندس فعلی انویدیا اسنادی از شرکت قبلی خود را در یک ویدیو‌کنفرانس در تاریخ 8 مارس 2022 (17 اسفندماه 1400) به‌اشتباه برملا کرد. ظاهراً منی‌روززمان به ایمیل شخصی‌اش دسترسی غیرمجاز به ده‌ها هزار فایل و 6 گیگابایت کد سورس سیستم‌های Valeo را داده بود. در این شکایت گفته شده که او ظاهراً پس از ترک Valeo، این اطلاعات سرقتی را با خود به انویدیا برده است.

لازم به ذکر است که Valeo و انویدیا با یکدیگر درحال کار روی یک فناوری پیشرفته پارک‌کردن و کمک‌رانندگی هستند.

شکایت Valeo علیه انویدیا به اتهام سرقت اطلاعات

Valeo در شکایت خود می‌گوید کارمند سابق این شرکت که به توسعه سیستم‌های پیشرفته پارک‌کردن و رانندگی کمک کرده بود، متوجه شده بود که با دسترسی به فناوری‌های اختصاصی Valeo، برای انویدیا به نیرویی ارزشمند تبدیل خواهد شد.

Valeo می‌گوید منی‌روززمان اعتراف کرده که نرم‌افزار این شرکت را دزدیده و پلیس آلمان اسناد و سخت‌افزار سرقتی را در خانه او پیدا کرده است. طبق گزارش‌ها، او قبلاً در ماه سپتامبر به‌دلیل نقض اسرار تجاری در دادگاه آلمان به پرداخت 14400 یورو جریمه محکوم شده بود.

وکلای انویدیا در نامه‌ای به تاریخ ژوئن 2022 (خردادماه 1401) به وکیل شاکی پرونده گفتند که این شرکت هیچ علاقه‌ای به کدهای شرکت Valeo یا اسرار تجاری ادعایی آن ندارد و برای محافظت از حقوق ادعا‌شده مشتری خود اقداماتی هم انجام داده است. بااین‌حال، Valeo در اوایل ماه میلادی جاری از این شرکت شکایت و اعلام کرده است که انویدیا با این اقدام میلیون‌ها و شاید صدها میلیون دلار در هزینه‌های توسعه خود صرفه‌جویی کرده و سودهایی را به‌دست آورده که استحقاق آن را نداشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا