یزدفردا: غول کره‌ای برای ثبت علامت تجاری «Samsung Glasses» (عینک سامسونگ) در بریتانیا اقدام کرده است.

به گزارش یزدفردا: تقریباً از سال‌ها قبل شایعاتی درباره عینک هوشمند سامسونگ وجود داشته است، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این محصول یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شده باشد. براساس گزارش‌های منتشر‌شده، ظاهراً غول کره‌ای برای ثبت علامت تجاری «Samsung Glasses» (عینک سامسونگ) در بریتانیا اقدام کرده است.

اولین بار UploadVR در گزارش خود به ثبت این علامت تجاری اشاره کرد و دسته‌بندی محصولات آن نیز این‌گونه است: هدست واقعیت مجازی، هدست واقعیت افزوده، هدفون، گوشی‌های هوشمند و عینک هوشمند.

سامسونگ در حالی که هنوز رسماً به عینک هوشمند خود اشاره نکرده است، در حال تولید یک هدست XR برای رقابت با اپل ویژن پرو است که براساس گزارش‌های قبلی تا اواخر سال 2024 عرضه نخواهد شد. غول کره‌ای قصد دارد تا از این فرصت استفاده کند و ویژگی‌هایی مانند وضوح نمایشگر دستگاه خود را تا جایی که می‌تواند تقویت کند. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که علامت تجاری سامسونگ یعنی Samsung Glasses به یک هدست مربوط باشد و در ادامه شایعات قبلی به‌نظر می‌رسد واقعاً قرار است شاهد عینک هوشمند سامسونگ باشیم.

رقبای سامسونگ در زمینه عینک هوشمند

متا از جمله شرکت‌هایی است که در سال‌های گذشته روی عینک هوشمند کار کرده است و جدیدترین نسخه از عینک آن با نام Ray-Ban Meta که در مهرماه معرفی شده بود، می‌تواند وظایفی مانند گرفتن عکس و فیلم و ترجمه همزمان را انجام دهد. هواوی و لنوو دیگر شرکت‌هایی هستند که در سال جاری از عینک‌های هوشمند خود رونمایی کرده‌اند.

با وجود تمام این موارد که به آن‌ها اشاره کردیم، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که باید منتظر چه محصولی باشیم، اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌طور مخفیانه در حال کار روی دستگاه جدیدی است که می‌توانید آن را روی صورت خود قرار دهید.

رویداد بزرگ بعدی غول کره‌ای در ماه ژانویه برگزار خواهد شد که در آن شاهد معرفی گوشی‌های سری گلکسی S24 این شرکت خواهیم بود. اولین تصاویر منتسب به گلکسی S24 اولترا روز گذشته منتشر شده بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا