یزدفردا: مدرک تحصیلی اعضای کمیسیونی که برای بودجه و زندگی مردم تصمیم می گیرند؛ از الهیات تا میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی گیاهی.

راضیه حسینی: الحمدالله در کشورمان همیشه شایسته‌سالاری حرف اول را می‌زند. یک وقت فکر نکنید که می‌خواهیم با تمسخر و کنایه صحبت کنیم. به هیچ وجه. اجازه بدهید کاملاً توضیح بدهیم که چگونه در کشور ما شایسته‌سالاری موج می‌زند.

به نوع انتصاب‌ها دقت کنید. همیشه یک سری سالار وجود دارند که به صورت کاملاً شایسته انتخاب می‌شوند و هرگز از بین نمی‌روند، بلکه از سِمتی به سمت دیگر نقل مکن می‌کنند.

اصلاً اهمیتی ندارد که این سالارها مدرک مورد نیاز برای پست مدیریتی خود را دارند یا نه. همین که یک «سالار» باشند کافی است. به زبان نوجوان‌های امروزی هر کدام از این بزگواران برای خودشان ستونی‌اند. هیچ‌کس هم نمی‌تواند این ستون‌های عزیز را از جای‌شان تکان بدهد، مگر یک ستون بزرگ‌تر.

سالارها یا همان ستون‌ها، می‌توانند هر جا که دل‌شان خواست حرکت کنند و بروند. اصلاً می‌توانند گاهی برخی مناطق را بی‌ستون رها کنند و سقف بر سر اهالی آن قسمت خراب شود. می‌توانند در برخی مناطق هم آن‌قدر کثیر و شدید وجود داشته باشند، که اصلاً راهی برای گذر مردم عادی باقی نماند.

سالارها همیشه حق دارند. حتماً دلیلی برای حضور یک کارشناس بیوتکنولوژی گیاهی در قسمت بودجه وجود دارد که ما معمولی‌ها از درک آن عاجزیم. پس برای فهمیدن و مقابله با آنان تلاش بیهوده نکنید. شما کافی است به یک ستون برخورد کنید تا متوجه شوید دیگر هرگز نباید با آن برخورد کنید.

 زیاد هم دنبال راه ستون شدن نگردید. باید ژن خاص ستونی و سالاری داشته باشید. باید یک ستون‌زاده‌ی اصل باشید. در این صورت هرگز نیاز نیست در غم عشق خود بیستون را بکنید. با یک بشکن میتوانید به عشق و هر آن‌چه دل‌تان خواست برسید.

خلاصه که در کشور ما دو چیز خیلی زیاد است یکی ستون و دیگری سالارهای شایسته. آن‌قدر زیاد که گاهی به کانادا صادر می‌شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا