یزدفردا: رییس دامپزشکی شهرستان بافق از برگزاری رزمایش یک روزه‌ی جهاد دامپزشکی در پنج منطقه کم برخوردار این شهرستان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «فرزانه سالاری» با اشاره به این که قابلیت‌های خوبی در بخش دامپروری و پرورش دام در بافق وجود دارد که باید احصاء شود، اظهار کرد: دامداران پنج منطقه کم‌برخوردار و صعب العبور بافق شامل شیطور، باجگان، دولت آباد، قطرم و شادکام امروز ششم آذر ماه میزبان رزمایش جهادی دامپزشکی هستند.

به گفته وی، البته به منظور هماهنگی و اجرای به موقع و تسریع در ارائه خدمات، تیم‌های عملیاتی دامپزشکی از عصر دیروز در اداره دامپزشکی شهرستان مستقر شده‌اند.

سالاری تصریح کرد: جمعیت دامی غالب این مناطق، دام‌های کوچک هستند و بیش از ۱۵ هزار رأس گوسفند و بز توسط دامداران این مناطق نگهداری می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد جمعیت دام سبک این مناطق در اردوی جهادی امروز واکسینه شود.

رییس دامپزشکی بافق هدف از این رزمایش را کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: با مهار بیماری، افزایش تولید و حفظ سرمایه دامی، محرومیت‌زدایی در این مناطق محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش رجهادی امروز با بکارگیری حداکثری از توان نیروی انسانی مشتمل بر پنج اکیپ دامپزشکی با مشارکت بیش از ۱۵ نفر از دامپزشکان و کارشناسان برگزار می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور و افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و نیز کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، به ماندگاری مردم در روستاهای منطقه و تامین امنیت غذایی هم کمک شود.

سالاری در پایان متذکر شد: دامداران منطقه طی این رزمایش از خدمات رایگان واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک بین انسان و حیوان، سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام‌ها علیه انگل‌های خارجی، معاینه دام و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی بهره مند خواهند شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا