یزدفردا: در پی گلایه‌های مردمی از گرانفروشی املاک دادستان بافق از دفاتر املاک این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش یزدفردا: دادستان بافق گفت: باتوجه به برخی گلایه‌های مردمی به دفتر دادستانی بافق در رابطه با مشاورین املاک، بازدیدی سر زده از چند دفتر مشاور املاک در سطح شهرستان انجام شد. 

مزیدی افزود: باهدف پیشگیری از تخلفات، همراه با نماینده کارگروه کنترل بازار و مستقلات استان به این موضوع ورود پیدا کردیم. 

وی ادامه داد: بیشتر گلایه‌ها در حوزه گران فروشی و برخی مشکلات حقوقی در قرارداد‌ها و عدم درج برخی مشخصات بود. 

مزیدی بیان کرد‌: پس از برگزاری کارگروه کنترل بازار شهرستان، بازدیدی از مشاورین املاک صورت گرفت که به دلیل برخی ناآگاهی‌ها و نبود توجیهات، تخلفاتی از سوی دفاتر مشاورین املاک انجام شده بود. 

وی گفت: یک سری تکالیف بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه مشتورین املاک قرار گرفت و قرار شد این بازدید‌ها مستمر انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

دهقان فرماندار بافق نیز گفت: تصمیم گرفته شد یک نظارت عالیه در شهرستان توسط مسئولین مربوطه از طرف اصناف، راه و شهرسازی، تعزیرات و... صورت بگیرد تا قیمت مربوط به زمین‌ها و املاک، حق الزحمه دفاتر املاک کنترل شود. 

وی افزود: یک سری موارد از جمله واگذاری مسکن به اتباع نیز باید بر اساس قانون انجام و نظارت شود. 

دهقان بیان کرد: کسانی که متقاضی خرید یا اجاره املاک هستند، همه باید شرایط قانونی و شناسنامه داشته باشند و احراز هویت شوند که اگر مشکل قانونی به وجود آمد، دستگاه قضایی بتواند ورود پیدا کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا