یزدفردا: شاخص هوای منطقه 18 تهران 200 را رد کرد و بنفش شد.

راضیه حسینی: صدا و سیما: «ان شاءالله به امید خدا، پنج‌شنبه هوا بهتر می‌شود.»

آسمان این بار هم به جای مسئولان عزیز، زحمت رفع آلودگی هوا را خواهد کشید، تا دفعه‌ی بعد که به امید خدا باز هم بارانی ببارد و آلودگی برود.

کاش همین اتفاق برای سایر مشکلات کشور می‌افتاد و مسئولان نجات پیدا می‌کردند. مثلاً برای حل مشکل مسکن هم می‌توانستند بگویند به امید خدا فردا، پس‌فردا زمین یک تکانی به خودش می‌دهد و چند هزار خانه می‌رویاند. یا مثلاً برای مشکل راه و جاده می‌گفتند به امید خدا زمین چند روز دیگر خودش را آسفالت خواهد کرد.

اگر می‌شد عوض باران گه‌گاهی شاهد بارش وجه نقد، پول‌های بلوکه شده، طلا و سکه هم بودیم عالی می‌شد. دیگر غمی برای مسئولان می‌ماند؟ نه والا. هر وقت تورم از نمودار بیرون می‌زد و گرانی به مردم فشار می‌آورد، همه‌ی مسئولان در اقدامی هماهنگ به آسمان زل می‌زدند و انرژی خود را به سمتش هدایت می‌کردند، تا تمام زورش را بزند و هر چه می‌تواند وجه نقد و طلا بر سر مردم بریزد.

هواشناسی هم در تلویزیون اعلام می‌کرد، به زودی موجی پرفشار وارد کشور می‌شود که به امید خدا بر سر همه‌ی مردم خواهد بارید و مشکلات اقتصادی به کل حل می‌شود.

ولی حیف و صد حیف که آسمان و زمین چنین امکاناتی ندارند، نهایتاً می‌توانند مشکل آلودگی هوا و البته، آتش‌سورزی جنگل‌ها را حل کنند.

باید بپذیریم که این دیگر مشکل مسئولان نیست، زمین و آسمان کم‌کاری می‌کنند و به خودشان زحمت حل باقی مشکلات ممکلت را نمی‌دهند؛ وگرنه مسئولان ما که همیشه در صحنه حاضرند و همگی هماهنگ، آماده‌ی زل زدن به آسمان و در مواردی زمین و حتی اعماق ته آن نیز هستند.

امیدواریم به امید خدا طبیعت کمی بیشتر تلاش کند تا مشکلات ممکلت حل، و مسئولان کمتر خسته شوند. البته تا همین جا هم واقعاً جای تشکر دارد. ما از تلاش مسئولان در زمینه‌ی از بین بردن آلودگی هوا، با توجه و نگاه ویژه به آسمان، تشکر می‌کنیم. این کار را دست کم نگیرید، همین را هم مسئولان کشورهای دیگر انجام نمی‌دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا