یزدفردا: رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق از اجرای طرح توسعه پوشش گیاهی در قالب طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت در کشور»، در سطح ۳۰ هکتار از اراضی ملی بیشه در شهرستان بافق جنب تفرجگاه وحشی بافقی خبر داد.

به گزارش یزدفردا: محبوبه معتمدنیا در جریان بازدید و بررسی اجرای طرح مردمی کاشت نهال در منطقه بیشه این شهرستان، گفت: حفظ منابع آب و خاک، مسئله مهمی برای رسیدن به توسعه پایدار است و یکی از راهکارهای حفاظت هر چه بهتر از این منابع توسعه و افزایش پوشش گیاهی است.

وی افزود: با هدف صیانت از خاک و توسعه پوشش گیاهی، ۳۰ هکتار از اراضی ملی بیشه در شهرستان بافق جنب تفرجگاه وحشی بافقی با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق نهالکاری می شود.

به گفته معتمدنیا، در طرح توسعه پوشش گیاهی، بیش از یک هزار و ۹۸۰ چاله فلسی به منظور کنترل رواناب منطقه ذخیره آب ناشی از بارندگی و تغذیه سفره های آب زمینی با کاشت گونه های بیابانی ایجاد خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ جنگل ها، گفت: طرح جهادی و مردمی «کاشت یک میلیارد اصله نهال» به دستور رییس جمهور محترم طی چهار سال با مشارکت کلیه دستگاههای اجرا می‌شود.

معتمدنیا، اهداف اجرای این طرح را کنترل و کاهش معضلات زیست محیطی و به صفر رساندن تولید کربن و عمل به تعهدات کنوانسیون های بین المللی و زیست محیطی از جمله کنوانسیون تغییر اقلیم برای انجام فرایند، ترسیب کربن با کاشت نهال و جذب دی اکسید کربن عنوان کرد.

این مسئول در پایان با بیان این که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بنا دارد ۱۵ میلیون اصله نهال را ظرف مدت چهار سال در راستای طرح نهضت مردمی در استان بکارد، اضافه کرد: اجرای این طرح قطعا تاثیرات خوبی بر توسعه پایدار در استان خواهد داشت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا