یزدفردا: امام جمعه بافق: مطالبه باید در چارچوب قانون انجام شود و نباید قانون را دور زد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام حسینی در مراسم معرفی دبیر مجمع مطالبه گران بافق گفت: مردم را باید عاقلانه پرورش داد داد و آنان از تربیت احساسی دور کرد و آنان را به سوی مطالبه گری آگاهانه و با تعقل سوق دهیم.

وی افزود: احساساتی حرف زدن و با هیجان رفتار کردن، منتج به آشوب و تنش می‌شود که بی فایده است. 

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه بزرگترین ضربه‌ای که در ۴۵ سال گذشته خورده‌ایم، از شیوه بد مطالبه خودمان بوده است، تصریح کرد: مطالبه باید در چارچوب قانون انجام شود و نباید قانون را دور زد، چرا که دور زدن قانون، تخلف به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: مطالبه باید جلوی تخلف و جرم را بگیرد و نباید حتما تخلفی صورت بگیرد تا سپس مطالبه‌گری کنیم. مجمع مطالبه گران نباید منفعل باشد و باید قبل از وقوع جرم، جلوی تخلف و ترک فعل را بگیرد. 

حسینی خاطرنشان ساخت: مسئول باید به مطالبات مردم رسیدگی و مشکلات را حل کند چراکه ما در پرتو این مردم، مسئول شدیم. البته همیشه پیش نرفتن برنامه‌ها به علت کوتاهی مسئول نیست، زیرا برخی مواقع نشدن کار، به خاطر منع قانونی آن است. 

وی گفت: مجمع مطالبه گران نباید موازی دستگاه قضا باشد و مهمترین مسئله مجمع، باید خیرخواهی مردم و مسئولان باشد. نگاه مجمع باید امیدآفرینی باشد و کار به گونه‌ای انجام گیرد که دخالت در کار ارگان‌ها نشود.

گفتنی است در این مراسم سید محمد باقی زاده به عنوان دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان بافق معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا