یزدفردا: «آغاز مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند/ اراکی‌ها در انتظار آلودگی بیشتر.»

راضیه حسینی: اسکار «نذار حرکت بعدیت رو پیش‌بینی کنند» می‌رسد به مسئولان نابغه‌ ایرانی. امکان نداشت در هیچ کجای دنیا کسی پیدا شود که این حرکت را پیش‌بینی کند.

حتی خود نوستراداموس را هم از قبر احضار می‌کردیم و ازش می‌پرسیدیم «در شرایط فعلی که آلودکی هوا تا انتهای روده‌ی بزرگ مردم نفوذ کرده، پیش‌بینی شما از حرکت بعدی مسئولان چیست؟» هر احتمالی را می‌داد جز این؛ و وقتی متوجه می‌شد اشتباه کرده و جواب درست «مازوت‌سوزی» بوده است، دوباره می‌مرد.

حتی سیمپسون‌ها هم در مقابل این حرکت غیر قابل پیش‌بینی، انگشت حیرت به دهان برده‌ و پس از آن دچار یأس فلسفی شده‌اند. آن‌ها متوجه شدند هرگز نخواهند توانست حرکت بعدی مسئولان ایرانی را پیش‌بینی کنند و این برایشان یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.

تنها گروهی که زیاد از این حرکت متعجب نخواهد شد ما ایرانی‌ها هستیم. تجربه به ما ثابت کرده است همه چیز در یک چشم به هم زدن تغییر می‌کند. مثلاً همان‌طور که ملت در حال خفه شدن بر اثر آلودگی هوا هستند یک‌هو مسئولی می‌آید و اعلام می‌کند «ما اصلاً آلودگی هوا نداریم.

هوای همه‌ شهرها، مخصوصاً تهران و اصفهان طوری پاک و شفاف است که اگر سربلند کنید تا خود آسمان هفتم قابل دید است و اگر خوب دقت کنید چند تا فرشته هم در حال دست تکان دادن هستند.» هرچند پربیراه هم نگفته‌اند، چون برخی از مردم در این هوا واقعاً دست تکان دادن فرشته را می‌بینند، حالا خیلی مهم نیست عزرائیل باشد و برای بردن‌شان آمده باشد؛ مهم این است که مسئولان صادقانه همه چیز را به مردم گفته‌اند و چیزی از آن‌ها پنهان نکرده‌اند.

برخی مسئولان هم ممکن است آلودگی هوا را کتمان نکنند، ولی اعلام کنند همه چیز زیر سر دشمنان است و در حالی که ما شب به شب کل هوا را پاک می‌کنیم، آن‌ها صبح به صبح یک سطل آلودگی روی هوا خالی می‌کنند و ما هیچ تقصیری نداریم. این مسأله باعث می‌شود مردم دیگر نگران از بین رفتن ریه‌ی خود نباشند و یک نفس عمیق از سر آسودگی در هوای آلودهبکشند، و خوش‌حال باشند که مسئولان مقصر نیستند، بلکه همه چیز زیر سر دشمنان است.

البته همان دشمنان هم احتمالاً هیچ‌وقت نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند قرار است کاری کنند نیروگاه اراک مازوت بسوزاند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا