یزدفردا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق در نشست امضای تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان، گفت: ارتقاء سلامت فراتر از آموزش سلامت و پیشگیری از بیماری‌هاست و این تفاهم نامه نیز در راستای ارتقاء کیفیت سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه منعقد می‎شود.

به گزارش یزدفردا: «مسعود دانشی» در نشست امضای تفاهم نامه خودمراقبتی سازمانی بین دانشگاه آزاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان که روز گذشته منعقد شد، با اشاره به این نکته که دیدگاه کلی‌نگر ارتقاء سلامت، در نظر گرفتن سلامت روانی و اجتماعی در کنار سلامت فیزیکی است، گفت: می‌خواهیم با کمک اساتید و دانشجویان دانشگاه در راستای بهبود ارتقاء سلامت جامعه گام‌های مؤثرتری برداریم و در حقیقت حرکت از رویکرد افراد سالم به سمت جوامع سالم و در نهایت حرکت به سوی محیط و اجتماعات سالم را پیگیری کنیم.

وی گفت: ارتقاء سلامت فراتر از آموزش سلامت و پیشگیری از بیماری‌هاست و متاسفانه روند ابتلا به برخی از بیماری‌ها مثل دیابت و فشار خون در کشور بسیار بالاست که از مهمترین اقدامات ما برای مقابله، تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی در سطح دانشگاه با هدف کاهش بیماری‌های غیرواگیر است.

«مهدی اشرفی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق نیز در این جلسه با بیان این که آموزش بزرگترین رسالت دانشگاه است، گفت: آمادگی داریم در زمینه اجرای برنامه خودمراقبتی سازمانی در سطح دانشجویان، اساتید و کارمندان با شبکه بهداشت و درمان همکاری اثربخش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین هدف و ماموریت دانشگاه، ارتقاء سطح دانش و آموزش بوده و مهمترین محصول ما تربیت دانشجوی جامعه‌نگر است لذا امیدواریم این تفاهم نامه باعث شود تا مردم بتوانند از خدمات وسیع و بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی در حفظ و ارتقاء سلامت بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا