یزدفردا: طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها با رویکرد پیشگیری و مقابله با عتیاد در ۱۱ روستای منتخب شهرستان بافق اجرا می‌شود.

به گزارش یزدفردا: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بافق در جلسه طرح یاریگران زندگی در روستا‌ها گفت: این طرح با تاکید بر مسئولیت پذیری اجتماعی روستا‌ها و به منظور ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، اجرا می‌شود. 

لیلا زینلی افزود: تقویت رویکرد توانمند سازی جامعه روستایی، توسعه رویکرد مردمی سازی، افزایش مشارکت‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه نسبت به خطرات اعتیاد به مواد مخدر از اهداف دیگر این طرح است. 

کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد و مسئول اجرای طرح یاریگران زندگی در روستا هم با تشریح دستور العمل اجرایی طرح در روستا‌ها بیان کرد: این طرح در ۱۲۷ روستای استان اجرای می‌شود که برای شهرستان بافق ۱۱ روستا انتخاب شده است.

محبوبه وفائیان ادامه داد: جمعی متشکل از امام جماعت روستا، اعضای شورای اسلامی روستا، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، بزرگان و ریش سفیدان، دهیاران، نماینده رؤسای مراکز آموزشی روستا، رئیس خانه بهداشت روستا در قالب کانون جمع شده و با رأی دهیاران، دبیر کانون و رئیس کانون با رأی اعضای کانون انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: آگاهی بخشی در محیط روستایی نسبت به موضوع کنترل و کاهش اعتیاد، کمک به سالم سازی محیط روستا، صیانت از خانواده سالم در حوزه سوء مصرف، ایجاد انگیزه و امیدافزایی و حمایت برای بهبودی مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور در سطح روستا از جمله اهداف طرح است. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا