یزدفردا: نماینده مجلس: «مثل اوایل کرونا که نمی‌دانستیم با چه چیزی مواجه هستیم الان هم در مواجهه با اختلال جایگاه‌های سوخت همین وضعیت را داریم.»

راضیه حسینی: جناب نماینده، درست است که ندانستن عیب نیست، ولی مطمئن باشید هنر هم نیست. اصلاً بر فرض، هنر باشد، نمیخواهید گوشه‌ی چشمی به هنرهای دیگر هم داشته باشید، شاید به صورت کاملاً اتفاقی دیدید، و خوش‌تان آمد.

به عنوان مثال هنری داریم به نام «خاموشی» می‌توانید در کنار هنر ندانستن، به این مورد هم کمی فکر کنید. اگر حال فهمیدن، جستجو کردن، بالا بردن علم و دانش، و این قبیل کارهای دست و پاگیر را ندارید، می‌توانید سراغ «سکوت» بروید.

نمی‌توانید حرف نزنید؟ دچار مشکلات شدیدی می‌شوید؟ اصلاً نگران نباشید ما برای شما پکیجی ویژه از انواع هنرهای جذاب مخصوص مسئولان آماده کرده‌ایم. این پکیج شامل هنرهای زیر می‌شود:

یک: «هنر چگونه همه چیز را به چپ‌ترین قسمت کتف خود بگیریم»

شما می‌توانید در مقابل هر سؤالی به جای نمی‌دانم، بگویید «این شده مشکل اصلی مملکت؟ ما کلی برنامه و مسائل مهم‌تر داریم. واقعاً جای خجالت داره که به این مسائل بی‌اهمیت می‌پردازید.»

اصلاً مهم نیست که مسئله‌ی مورد نظر چقدر اهمیت داشته باشد، شما فقط این جمله را بگویید. خواهید دید حتی اگر در مورد برخورد شهاب‌سنگ در فرق سر ایران باشد، باز هم اثر خود را می‌گذارد، و فردی که سؤال پرسیده با سری پایین و شرمسار دور خواهد شد.

دو: «هنر چگونه همه چیز را بی‌ربط به خود بدانیم»

هر زمانی که سؤالی از شما پرسیده شد، فقط بگویید «این موضوع در حیطه‌ی اختیارات ما نیست و به ما مربوط نمی‌شود. باید بروید از مسئول مربوطه بپرسید.» نگران نباشید. حتی اگر شما وزیر آموزش و پرورش باشید و درباره‌ی وضعیت مدارس بپرسند، می‌توانید با قدرت و صلابت همین جواب را بدهید و بعد با سری برافراشته مکان را ترک کنید.

سه: «هنر خوب نشستن»

این یکی از مهم‌ترین هنرهای مسئولان است. وقتی مسئولی روی صندلی طوری لم بدهد که هر کدام از دست و پاهایش به صورت خودمختار به یک وری افتاده باشند، اصلاً کسی برای پرسیدن سؤال نزدیک نمی‌شود. می‌توانید برای محکم‌کاری یک مشت آجیل اعلا هم در جیبب بیندازید و خودتان را با خوردن آن مشغول کنید. این دیگر ردخور ندارد و به هیچ وجه نیاز به جواب دادن پیدا نخواهید کرد.

و در آخر می‌توانید از «هنر چگونه همیشه متوقع باشیم» استفاده کنید.

این یکی همیشه به کارتان می‌آید. روی مسئولان قبلی خوب جواب داده است. هر بار سؤالی ازتان پرسیدند، بگویید: «شما خودتون واسه این مملکت چی کار کردید؟ نه، می‌خوام ببینم عرضه‌ی چه کاری دارید جز پرسیدن؟ فقط بلدید وقت ما رو بگیرید.»

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا