یزدفردا: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد باید روزانه ٢ لیتر مایعات مصرف کنند که این مصرف، بر اساس وزن آنها تغییر می کند و بیشتر باید از طریق مصرف آب، شیر و دوغ باشد.

به گزارش یزدفردا: راضیه خالوئی فرد، متخصص تغذیه را از مهم‌ترین اعضای تیم جراحی کاهش وزن و جراحی‌های کولورکتال دانست و افزود: اگر بیمار جراحی کاهش وزن داشته و آماده ترخیص باشد، بر اساس شرایط، رژیم او، از طریق دهان با مایعات شفاف و کامل به سمت پوره، میکس و جامدات می‌رود.

وی با بیان اینکه در عمل جراحی ممکن است تغذیه دهانی را نتوانیم شروع کنیم، ادامه داد: در این صورت ممکن است برای تغذیه بیمار، لوله وارد روده کنیم که البته این اقدام، با توجه به شرایط بیمار انجام می‌شود.

خالوئی فرد با تاکید بر اینکه بیماران بعد از عمل جراحی چاقی و سرطان، باید رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشند، گفت: اگر بیمار از راهِ دهان، روده و معده نتواند تغذیه شود، برای او از راه ورید تغذیه را در نظر می‌گیریم. سرم‌های غذایی، کالری و ریز مغذی‌های مورد نیاز را به فرد، جراحی شده می‌رساند.

وی با بیان اینکه افرادی که تغذیه مناسب دارند، به دریافت مکمل نیاز ندارند، افزود: کسی که عمل جراحی چاقی انجام داده است، نیاز به دریافت ویتامینE از طریق مکمل مولتی ویتامین مینرال دارد و یک ماه بعد از عمل باید مکمل امگا سه را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره اهمیت مصرف مایعات پس از عمل جراحی، خاطرنشان کرد: بیماران، پس از عمل جراحی حداقل باید روزانه ٢ لیتر مایعات مصرف کند که این مصرف، بر اساس وزن بیمار، تغییر می‌کند و بیشتر باید از طریق مصرف آب، شیر و دوغ باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا