یزدفردا: مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر از آغاز عملیات استخراج معدن سنگ آهن گزستان بافق خبر داد.

به گزارش یزدفردا: فاضل گفت: در این محدوده حدود 10 هزار متر حفاری اکتشافی انجام می‌شود که میزان ذخیره شناسایی شده بیش از ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط ۲۶ درصد و از نوع توده‌ای است. 

وی افزود: میزان استخراج ماده معدنی و باطله در 2 سال ابتدایی در حدود چهار میلیون تن است. 

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر بیان کرد: سنگ آهن استخراجی، خوراک صنایع جوار معدنی شهرستان بافق را تامین و مازاد آن برای صنایع فولادی کشور ارسال می‌شود. 

وی گفت: میزان اشتغال در مرحله استخراج، ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و پس احداث کارخانه به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش می یابد. 

فاضل تصریح کرد: تا پایان خرداد ماه سال آینده، پرعیارسازی شروع به کار می‌کند. 

فاضل تأکید کرد: تعهدات در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام می‌شود و نمی گذاریم به مراتع آسیبی وارد شود. 

وی افزود: بر اساس قانون، معدنکارن باید یک درصد سهم فروش سالیانه معادن را برای اجرای زیرساخت ها و توسعه و پیشرفت محل و منطقه استقرار خود پرداخت کنند که این مهم با جدیت توسط استان پیگیری می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر اظهار داشت: مجموع مبلغ یک درصد سهم فروش سالیانه و مبلغ حاصل از تخفیف 20 درصد حقوق دولتی معادن هر شهرستان، باید محاسبه و با محوریت فرمانداران، سازمان برنامه و بودجه استان و معاونت هماهنگی امور عمرانی، صرف طرح های آن منطقه و شهرستان شود.

وی عنوان کرد: پشتیبانی از تولید، رفع موانع موجود در مسیر فعالیت آن ها و فراهم سازی زمینه های رونق کسب و کار در حوزه معدن، به ویژه صنایع جوار معدنی از مرحله صدور مجوز تا پروانه بهره برداری و مساعدت های لازم است.

فاضل با بیان اینکه از اهداف اصلی شرکت اکتشاف و معادن غدیر تکمیل اکتشافات و احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن است، اظهار داشت: تابستان آینده کلنگ کنسانتره سازی به زمین می خورد. 

روستای گزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد و معدن سنگ آهن گزستان در پنج کیلومتری این روستا قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا