یزدفردا: آسیاب دوسنگی محمد آباد میبد یکی از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد.

به گزارش یزدفردا: فرماندار میبد در جلسه‌ای که باحضور رئیس میراث فرهنگی شهرستان میبد و مدیران منابع طبیعی و راهداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد گفت: آسیاب دوسنگی محمد آباد میبد یکی از ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری است که نیاز به توجه جدی دارد.

سجادی پور با بیان اینکه این آسیاب در نوع خود کم نظیر است افزود: آسیاب دوسنگی محمد آباد میبد در طول سال‌های گذشته بر اثر سیل تخریب و بخشی از آن احیاء شده است.

فرماندار میبد گفت: آسیاب دو سنگی با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر احیاء در راستای توسعه رونق گردشگری در بخش مرکزی، صنعت گردشگری را در منطقه تقویت کند.

در این جلسه مقررشد سایت ۱۵ هکتاری در فاصله هزار متری آسیاب دو سنگی از سوی منابع طبیعی از طرح کاشت خارج و درجهت ایجاد خدمات گردشگری به سرمایه گذار واگذار شود.

همچنین قرار شد ۷۲ هکتار از اراضی محدوده حریم آسیاب دوسنگی محمد آباد درقالب ماده ۳ قانون حفاظت از منابع طبیعی به سرمایه گذار واگذار و دسترسی به آسیاب با هزینه‌های شخصی و عام المنفعه سرمایه گذار به صورت موقت جهت تردد گردشگران از ورودی مسیر اصلی همجموار با تیر برق‌های احداث شده به عرض ۸ متر شن ریزی و تسطیح شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا