یزدفردا: معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد: اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌ های زیست بوم نوآوری و فن آوری برای آبادانی یزد (آبادیران)، از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار می‌شود.

به گزارش یزدفردا: محمدعلی شاه‌ حسینی در نشستی که در خصوص هماهنگی اولین دوره نمایشگاه توانمندی‌ های زیست‌ بوم نوآوری و فناوری برای آبادانی یزد (آبادیران) برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه «نوآوری برای آبادانی آبادیران» با مشارکت دستگاه اجرایی باهدف پیشرفت و عدالت برگزار می‌شود.

وی با عنوان اینکه این دستگاه‌ها در حوزه رفع محرومیت از مناطق مختلف کشور فعال هستند، ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه یک ابتکار است تا از طریق آن بتوانیم وظیفه ملی محرومیت‌زدایی را با هم‌صدایی سایر دستگاه‌ها اجرایی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد تصریح کرد: این برنامه به دنبال آن است تا توجهات علمی و اقتصاد دانش‌بنیان را به نقاط محروم کشور معطوف کند که دارای بیشترین پتانسیل‌ها هستند.

شاه‌ حسینی با اشاره به حضور ۶۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: این رویداد از ۲۵ تا ۲۷ بهمن‌ماه در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار می‌شود و امیدواریم با هم‌افزایی نهاد مشارکت‌کننده، تا سال آینده در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و کسب و کار‌ها اقداماتی صورت گیرد.

وی ویژگی خاص نمایشگاه را همکاری، همدلی و هم‌افزایی همه نهاد‌های مسئول در مسئله محرومیت‌زدایی دانست و گفت: ازاین‌رو در این نمایشگاه نه‌تن‌ها نهاد‌های حاکمیتی، بلکه نهاد‌ها و سمن‌های مردمی پاویون‌هایی را دارند تا نیاز‌های خود را به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: ۶۰ شرکت در نمایشگاه غرفه دارند و توانمندسازی‌هایشان را در حوزه‌هایی، چون ساخت مسکن، درمان، تصفیه و تامین آب، شیلات، دامپروری، کشاورزی تصفیه آب و ماشین‌آلات کوچک مقیاس به نمایش می‌گذراند و این دستاوردها، محور اشتغال و ایجاد کارگاه‌های کوچک است.

شاه‌ حسینی خاطرنشان کرد: اولویت ما در حمایت از شرکت‌هایی است که ایده‌های نو در حوزه‌های محرومیت‌زدایی داشته باشند تا ما بتوانیم تولیدات را در بازار‌های روستایی افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: در بستر نمایشگاهی که ما فراخوانی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق منتشر می‌کنیم و نیاز‌های مناطق محروم را مطرح کردیم و تمامی شرکت‌هایی که ظرفیت محرومیت‌زدایی از مناطق محروم را داشتند و در این فراخوان شرکت کردند، به نمایشگاه آبادیران دعوت شدند.

شاه‌ حسینی اضافه کرد: در جنب نمایشگاه آبادیران و در فضایی به مساحت ۳۰۰ متری، روایتی از یک شرکت دانش‌بنیان موفق که به «روایت پیشرفت» نامگذاری شده، در دو مرحله صبح و شب برای عموم مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا