یزدفردا: یک واحد تولیدی راکد پوشاک در استان یزد بعد از ۹ سال به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش یزدفردا: در ارتباط ویدئو کنفرانسی با معاون اجرایی رییس جمهور و مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید در شهرک صنعتی یزد یک واحد تولیدی راکد پوشاک، بازگشایی و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی این واحدی تولیدی به مدت ۹ سال تعطیل شده بود که با پرداخت تسهیلات این صندوق به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال احیا شد و فعالیت خود را از سر گرفت.

سیدعباس امامی افزود: مساحت این واحد تولیدی ۲۳ هزار مترمربع بوده و در راستای سیاست‌ های دولت سیزدهم با راه اندازی نهضت احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال در کشور، این صندوق همسو با اهداف دولت مردمی، اقدام به حمایت مالی از این واحد‌ها کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید این واحد نساجی تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ قطعه لباس است و برای ۶۵ نفر در این واحد ایجاد اشتغال شده است. 

امامی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۳۲ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال با اعتباری بالغ بر ۶۶۵ میلیارد ریال در چارچوب نهضت احیا، مورد حمایت مالی این صندوق قرار گرفت و به چرخه تولید و فعالیت بازگشت.

در این مراسم همچنین ۷۸ طرح صندوق کارآفرینی یزد در راستای ایجاد رونق تولید و اشتغال مورد بهره برداری قرار گرفت که برای تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها ۸۸۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت پرداخت شده است.

تسهیلات پرداخت شده در استان به ۳۹ طرح در حوزه صنعت به مبلغ ۵۴۴ میلیارد ریال، ۳۰ طرح در حوزه خدمات به مبلغ ۱۶۱ میلیارد ریال و ۹ طرح در حوزه کشاورزی به مبلغ ۱۷۶ میلیارد ریال به متقاضیان ارائه و با راه اندازی این طرح‌ها زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال ۲۹۳ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

امروز به صورت همزمان هشت هزار طرح کسب و کار خرد، کوچک و متوسط صندوق کارآفرینی در سراسر کشور افتتاح شد که راه اندازی این طرح‌ها برای ۴۲ هزار و ۶۸۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا