یزدفردا: همزمان با اعیاد شعبانیه همایش آموزش شیوه‌های قرآن کریم در دانشکده علوم و معارف اسلامی بفروئیه برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این همایش بیش از ۴۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان میبد با شیوه‌های نوین آموزش قرائت قرآن آشنا شدند.

موسوی مسئول برگزار کننده این همایش گفت: دبیرستان شهرستان میبد اولین دبیرستان قرآنی این شهرستان است که این همایش را با هدف انش بیشتر دانش آموزان با قرآن و آموزش شیوه‌های قرآنی برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم برگزار کرد.

علی اصغر شعاعی قاری بین المللی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم و معارف قرآن کریم بفروئیه گفت: الحمدالله به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل و مقام معظم رهبری، بعد از انقلاب، فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه قرآن درکشور صورت گرفته است.

شعاعی گفت: ما درکشورمان بهترین اساتید قرآن را داریم که می‌توانند به مردم انگیزه بدهند و به آنها قرآن یاد دهند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و آموزش و پرورش و ارگان‌ها باید با ایجاد انگیزه در بین مردم و به ویژه جوانان، قرآن را در وجود آنها نهادینه کنند به طوری که وقتی صدای قرآن را می‌شنوند نشاط پیدا کنند.

شعاعی گفت: دوم اینکه روش‌های آموزش قرآن کریم درکشور ما پیچیده است و باید تمام معلمان و اساتید، با ایجاد انگیره، روش‌های آموزشی را آسان کنند.

وی افزود: اگر شبکه قرآن، رادیو قرآن و صداوسیما می‌خواهند مخاطب داشته باشند، باید سیاست‌ها را اصلاح کنند؛ اول جذب به سمت قرآن و بعد آموزش قرآن را دنبال کنند و اگر میخواهیم آموزش خوبی داشته باشیم باید آموزش‌ها را ساده کنیم؛ خیلی از چیز‌ها را مردم ایران بلدند و باید از دانسته‌های آنها استفاده کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا