یزدفردا: استاندار یزد در آستانه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در شهر اردکان، به این رویداد نمایشی پیام دارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ارکان، در پیام دکتر مهران فاطمی استاندار یزد آمده است: «هنر اصیل و مانای تئاتر، از نقشی ریشه‌دار و مادرگون در عرصه‌های مختلف هنری برخوردار بوده و همواره رسالت خطیر پیام‌رسانی هنرمندانه خویش را در درازای تاریخ به درستی و شایستگی ایفا کرده است.

همین زبان رسا و توانایی بالای هنر تئاتر در انتقال مفاهیم است که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی (مدظله العالی) همواره بر بهره‌گیری و تولید این هنر اصیل برای تمامی اقشار جامعه تاکید داشته‌اند.

برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» به میزبانی شهرستان فرهنگ دوست و تاریخی اردکان، بستر و فرصت ذی‌قیمتی برای تعاملات بیشتر هنرمندان این حوزه از کشورها و فرهنگ‌های گوناگون بوده و منجر به اعتلا و معرفی چهره‌های موفق کودک و نوجوان استان در حوزه هنر تئاتر و تقویت بنیه این هنر اصیل می‌شود و می‌تواند استان یزد به ویژه شهرستان اردکان را به پرورش پدیده‌هایی موفق و نوظهور در آینده این هنر غنی امیدوارتر نماید. 

برگزاری این جشنواره بین‌المللی هنری، قطعا زمینه‌ساز تقویت روحیه مشارکت اجتماعی در میان آینده‌سازان عزیز این مرز و بوم بوده و به روشنی آنان را با مسئولیت‌های اجتماعی خویش و تقویت فعالیت‌های گروهی از دریچه هنر متعالی تئاتر آشناتر می‌نماید. همچنین بهره‌گیری از فرصت حضور تیم‌های مختلف هنری از سایر کشورها به منظور معرفی ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و گردشگری استان یزد و شهرستان اردکان، مسئله‌ای است که می‌باید در کنار برگزاری این رویداد مهم هنری مدنظر برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

اینجانب با قدردانی صمیمانه از همه عوامل و برگزارکنندگان خدوم و پرتلاش به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری اردکان و سایر نهادها و دستگاه‌ها، حضور مبارک هنرمندان عزیز کودک و نوجوان شرکت‌کننده در این جشنواره بین‌المللی را ارج نهاده، صحت و سلامتی و موفقیت همه این عزیزان را در پرتو الطاف بی‌دریغ الهی از درگاه هنرمند بی‌همتای آفرینش آرزومندم.

بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «تئاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال ۱۴۰۲ در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا