یزدفردا: تئاتر در ارتقاء دانش کودکان و نوجوانان اثرگذار است، با توجه به اینکه بسیاری از سو‍ژه های تئاتر برگرفته از کتابهاست به همین علت کتاب و تئاتر بسیار از یکدیگر متأثر هستند و بدون شک تئاتر در افزایش سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان موثر است.

به گزارش یزدفردا: ارتقا فرهنگ مطالعه از طریق کتاب بسیار مهم است و فضای حاکم در تئاتر به خوبی می تواند در افزایش سطح مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد که امور کتابخانه‌ها نیز آمادگی همکاری با گروه های نمایشی را دارد.

وقتي كه كودكان و نوجوانان به تماشای یک تئاترخوب و آگاه کننده می نشینند افكار منفي و بازدارنده از ذهن آنها پاك شده و براي يك زندگي سالم آماده مي‌شوند چرا که آگاهی و دانش يكي از بزرگترين سرمايه هاي يك انسان به ويژه كودكان محسوب می‌شود و باید علاوه بر ایجاد فضای خوب به جنبه آموزشی و فرهنگی آن نیز توجه نمود.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان فرصت مناسبی برای ارائه بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان در سطح بین المللی است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان زمینه رشد فکری و آگاهی کودکان و نوجوانان این مرزوبوم را بیش‌ازپیش فراهم نمود.

از همه دست‌اند کاران جشنواره به‌خصوص هنرمندان عزیز و میهمانان ارجمند تشکر می‌کنم و تحقق اهداف ارزشمند جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را از خداوند متعال مسألت دارم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا