یزدفردا: روایت یک نماینده از شرایط مالی نمایندگان: «یک نماینده‌ مجلس نهم شب‌ها در اسنپ کار می کند.»

راضیه حسینی: اینستاگرام را که نگاه می‌کردم، به خبری جالب برخوردم. گویا محققان، جزئیات جدیدی از زندگی یک انسان حجری به نام «مرد ویتروپی» کشف کرده‌اند.

آن‌ها دی ان ای این فرد را که در یک مراسم آئینی (در دانمارک کنونی)، حدود پنج هزار سال پیش قربانی شده بود، مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند او در سنین پایین غذاهای دریایی می‌خورده و وقتی به نوجوانی رسید شیر و گوشت گوسفند و لبنیات مصرف می‌کرده است. این که تحقیقات درباره‌ی خوراک مرد ویتروپی به چه دردی می‌خورد را نمی‌دانیم، ولی تصور کنید اگر همین تحقیقات هزاران سال بعد راجع به دوران ما صورت گیرد چه می‌شود؟

به نظرتان، وقتی محققان بقایای یک نماینده‌ی مجلس نهم، دهم و… را کشف کنند به چه نتایجی خواهند رسید؟

محققان خیلی بعد از ما:

در بررسی دی ان ای این فرد که به «مرد مجلسی» معروف است مشخص شده رژیم غذایی او در بین سال‌های نمایندگی‌اش گوشت، مرغ، ماهی، میگو و گاهی خاویار هم بوده است.

این فرد در زمان نمایندگی، کمترین استفاده را از مفاصل زانوی خود داشته و همیشه یک راننده او را از مبدأ به مقصد می‌رسانده است. او همچین از خواب کافی برخوردار بوده و این را از پوست شفافی که در آن دوران داشته است می‌توان فهمید. این نماینده از لحاظ سبک زندگی، با آدم‌های معمولی بسیار متفاوت بوده است.

دی ان ای او نشان می‌دهد در زمان نمایندگی حتی یک بار هم به نانوایی نرفته بود. اما پس از این دوران، سایش کشک زانو پیدا کرده و حتی رژیم گوشت و مرغش هم تبدیل به کرفس و هویج شده است.

دی ان ای او نشان می‌دهد وی مجبور بوده با خودروی خود رفت و آمد کند و بسیاری از امکانات از او سلب شده است. او حتی به نانوایی می‌رفته و برای مدت زیادی در صف می‌مانده است.

تحقیقات نشان می‌دهد این نماینده به سختی توانسته است با شرایط یک انسان معمولی کنار بیاید و حتی گاهی از بیکاری شب‌ها اسنپ هم کار می‌کرده است.

دی ان ای «مرد مجلسی» نشان می‌دهد چقدر بین یک نماینده‌ی مردم در مجلس، با مردم عادی بیرون از مجلس فرق است. همچین این دی ان ای می‌گوید، هیچ وقت یک نماینده‌ در مجلس نمی‌تواند حال مردم عادی را درک کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا