یزدفردا: نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه گفت روسیه مصلحت می‌داند که نیروهای مسلح اوکراین (AFU)، سرویس امنیت اوکراین (SBU) و اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین (HUR) را به‌عنوان سازمان‌های «تروریستی» به رسمیت بشناسد و فقط موضوع زمان مطرح است.

به گزارش یزدفردا: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در اوایل فوریه گفته بود که ارتش اوکراین به یک سازمان «تروریستی» تبدیل شده است.

در همین رابطه رودیون میروشنیک، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور جرایم جنگی کی‌یف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «این مسئله ابتکار سیاسی از سوی قانونگذاران، سناتورها یا رهبری سیاسی در مورد تدبیر و مصلحت اعطای وضعیت تروریستی به این ساختارهاست. ما معتقدیم که این امر به مصلحت است.»

او افزود که برای به رسمیت شناختن این نهادها به‌عنوان سازمان‌های «تروریستی» در سطح بین‌المللی، به اجماع سیاسی بین‌المللی با «متفکران و هماهنگ‌کنندگان واقعی جنایات آنها» نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت: «تا زمانی که آنها مغز متفکرانی به نمایندگی از آنگلوساکسون‌ها، آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا دارند که فعالیت‌های خود را قانونی می‌کنند، انجام این کار در سطح بین‌المللی مشکل‌ساز است. اما در سطح روسیه، این امکان وجود دارد.»

فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه گفت مسئله به رسمیت شناختن این سازمان‌ها به عنوان سازمان‌های «تروریستی» فقط مسئله زمان است.

میروشنیک گفت: «به‌طور اساسی، آنها تاکنون هر کاری لازم بوده برای کسب این عنوان انجام داده‌اند. بخشیدن جنایاتی که آنها قبلا مرتکب شده‌اند و هنوز هم می‌توانند مرتکب شوند، معنایی ندارد. در هیچ کجای دنیا نباید با آنها به‌عنوان یک واحد مسلح لایق در زمینه حقوقی بین‌المللی رفتار شود.»

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا