یزدفردا: تارنمای آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد که دولت جو بایدن به رژیم صهیونیستی تا اواسط ماه مارس آینده فرصت داده‌است تا نامه تعهد به قوانین بین‌المللی در مورد استفاده از تسلیحات آمریکایی و اجازه ورود کمک‌ها به غزه را امضا کند.

به گزارش یزدفردا: این وبگاه آمریکایی به نقل از سه مقام آمریکایی و صهیونیست افزود که اگر تل‌آویو تا تاریخ مشخص شده تضمینی ارائه نکند، دولت آمریکا انتقال تسلیحات به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش آکسیوس، این ضمانت‌ها در حال حاضر طبق یادداشتی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری صادر کرد، الزامی است، اگرچه به طور خاص به اسرائیل مربوط نمی‌شود.

با این حال، سیاست جدید پس از آن اتخاذ شد که برخی از سناتورهای دموکرات نسبت به عملیات نظامی اشغالگران در غزه ابراز نگرانی کردند. براساس این سیاست جدید در صورت ارائه ندادن ضمانت‌ها در موعد مقرر، انتقال تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی به طور موقت متوقف خواهد شد.

یادداشت امنیت ملی که در هشت فوریه منتشر شد، بیان می‌کند که هر دولتی قبل از عرضه تسلیحات آمریکایی باید «ضمانت‌های کتبی معتبر» را به ایالات متحده ارائه کند که از چنین سلاح‌هایی مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

این یادداشت همچنین تاکید می‌کند که دولتی که از سلاح‌های آمریکایی در مناطق درگیری استفاده می‌کند، باید «ضمانت‌های کتبی معتبر» را ارائه کند که «به طور خودسرانه چه مستقیم و چه غیرمستقیم در انتقال یا تحویل تسلیحات آمریکایی جلوگیری، ممانعت و اعمال محدودیت نخواهد شد».

این وبگاه اشاره کرد مقامات آمریکایی در واشنگتن و تل‌آویو روز سه شنبه به طور رسمی همتایان صهیونیست خود را در خصوص این سیاست جدید مطلع ساختند و پیش‌نویس نامه‌ای را که برای رعایت آن باید امضا می‌کردند به صهیونیست‌ها ارائه کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا