یزدفردا: رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی از صرفه جویی بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «مصطفی وطن خواه» با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها، گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی بیش از ۲۰۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.  

وی با بیان این که سه مورد از ادوات حفاری غیر مجاز در این دو شهرستان توقیف شده است، افزود: همچنین در راستای اقدامات حفاظتی دیگر تعداد ۱۵ مورد منصوبات غیرمجاز کشیده شدند.   

وطن خواه با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیر زمینی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی ابراز کرد: ۲۱۰ مورد مجوز تامین منابع آب برای واحد های صنعتی، خدماتی و دامی برای این دو شهرستان صادر شده است.  

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند در دوبخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۳ در صد از چاه های صنعتی و ۸۵ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند.  

وطن خواه خاطرنشان کرد: ۹۰۸ مورد بازدید و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه های کشاورزی و صنعتی از سوی این اداره انجام شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا