یزدفردا: کتاب «نخل معجزه نباتات» اثر فریده جاری نویسنده خوزستانی بر پیشخان کتابفروشی‌ها نشست.

به گزارش یزدفردا: فریده جاری با بیان اینکه کتاب نخل معجزه نباتات کتاب علمی پژوهشی است، عنوان کرد: این کتاب در مورد درخت نخل و فواید بی‌شمار آن، مراکز کشت نخل در جهان و ایران و به جایگاه نخل در مناطق مختلف می‌پردازد.

جاری هدف از این پژوهش را دادن اطلاعات مفید و مطلوب درخصوص درخت نخل و آشنایی هرچه بیشتر خوانندگان دانست و افزود: کوشیدم در مورد این درخت شگفت‌انگیز که بومی استان زرخیز و حاصل‌خیز خوزستان است، توضیحات جامعی به مخاطبان ارائه دهم.

نویسنده «نخل ملکه نباتات» با اشاره به فواید درخت نخل اضافه کرد: نخل درختی است که به خوبی با شرایط سخت آب و هوایی منطقه گرمسیر رشد کرده و به مقادیر زیاد آب احتیاج ندارد؛ و به خصوص اگر از روش‌های نوین آبیاری استفاده شود، این درخت پرفایده برابر خشکی، دمای بالا مقاوم است و به آسانی با تغییرات جوی سازگار می‌شود.

این پژوهشگر خوزستانی گفت: امروزه علاوه بر خرما از دیگر محصولات نخل، از گرده و پنیر گرفته تا هسته و تارونه بهره غذایی و دارویی می‌برند. همچنین برگ و الیاف نخل هم کاربرد زیادی در صنایع دستی دارد و امید دارم با افزایش آگاهی‌ها و آشنایی بیشتر با این درخت اعجاب انگیز، همت و تلاش بیشتری برای کاشت و بهره‌بری از آن به کار گرفته شود.

جاری، پیش از این در زمینه پژوهش کتاب‌هایی چون: «اهواز شهر پل‌ها»، «داستان‌های تاریخی از تاریانا تا اهواز»، «تاریخ نخل»، «باور نخل» و ادبیات داستانی کتاب‌های مشترک: «کلمات علیه کرونا»، «خیالات کاغذی»، «داستان‌های ماندگار»، «مجموعه داستان ده» منتشر کرده است و کتاب‌های در حال چاپ متشکل از «نخل ملکه نباتات»، «اعجاز غذایی و دارویی نخل» و «نخل افضل نباتات» است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا