یزدفردا: دو کتاب «ما اینجا هستیم» و «آنچه با هم می‌سازیم» نوشته الیور جفرز با ترجمه رها مقدم توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شدند.

به گزارش یزدفردا: دو کتاب «ما اینجا هستیم» و «آنچه با هم می‌سازیم» نوشته الیور جفرز به‌تازگی با ترجمه رها مقدم توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شده‌اند. دو کتاب یادشده در قالب مجموعه «با تفاوت‌ها قشنگ‌تریم» و مجموعه کتاب‌های فندق (آثار کودک نشر افق) به چاپ رسیده‌اند.

الیور جفرز نویسنده و تصویرگر کودکان است. او در بروکلین نیویورک زندگی می‌کند و خیلی دوست دارد درباره کره زمین چیزهای جدید یاد بگیرد و به بچه‌ها یاد بدهد. چون باور دارد هرچه‌ بیشتر یاد بگیریم، بیشتر می‌فهمیم که خیلی چیزها را نمی‌دانیم. او سال ۱۹۷۷ در استرالیا متولد شده و کتاب‌های تصویری‌اش درباره ارتباط با طبیعت و زمین هستند. این‌کتاب‌ها تا به‌حال جوایزی چون اسمارتیز،کتاب‌سال مجله تایمز، کتاب‌سال بلوپیتر و ... را برای نویسنده‌شان به ارمغان آورده‌اند.

«ما اینجا هستیم؛ یادداشت‌هایی برای زندگی در سیاره زمین» یک‌کتاب ناداستان است و جفرز آن را برای پسر خودش نوشته تا به‌عنوان یک‌پدر دنیا را به فرزندش معرفی کند. مطلب، با تصویر منظومه شمسی و موقعیت زمین در آن شروع می‌شود و این‌جمله که: «ما اینجا هستیم!»

تاب‌آوری و احترام به زندگی و زمین، ازجمله درس‌هایی هستند که پدرِ این‌کتاب می‌خواهد به پسرش بدهد. مخاطب «ما اینجا هستیم» با خواندن این‌کتاب، باید مسیرش را در دنیا و جهانی که در آن است، پیدا کند.

ترس‌ها و شادی‌ها، خطر کردن، معجزه‌ دوستی و صلح در جهان ازجمله موضوعاتی هستند که نویسنده این‌کتاب امیدوار است مخاطبش با خواندن آن، درباره‌شان بحث و گفتگو کند. او معتقد است کودکان باید بتوانند نگاه خود درباره جهان و زندگی را بسازند و تصمیم بگیرند چگونه باشند. یکی از نتایجی که او امیدوار است بچه‌ها با خواندن کتابش بگیرند، این است که بفهمند مهربانی چگونه می‌تواند زندگی را زیبا کند.

الیور جفرز پیش از شروع متن کتاب، خطاب به پسرش نوشته است: «برای پسرم هارلند، این‌کتاب را در دوماهه اول زندگی‌ات نوشتم و کوشیدم به‌خاطر تو معنای زندگی را از نو درک کنم. این‌ها تمام چیزهایی‌اند که فکر می‌کنم باید بدانی.»

«آنچه با هم می‌سازیم؛ برنامه‌هایی برای آینده مشترکمان»‌ هم قصه یک‌پدرودختر است که می‌خواهند آینده را بسازند و برای این‌کار شروع به برنامه‌ریزی می‌کنند. آن‌ها با ابزارهای مختلف و مخصوص خود، مشغول ساختن می‌شوند و خاطراتی را برای روزهای دور تولید می‌کنند؛ همچنین خانه‌ای برای زندگی و در امان بودن و یک‌عشق و مهربانی. این‌کتاب درباره عشق والدین به فرزندانشان است.

این‌کتاب یک‌راوی دارد که مخاطب خردسالش را دعوت به کنش‌گری می‌کند و از او می‌خواهد ابزار و توانش را کنار هم گذاشته و بسازد. نکته‌ای که جفرز به‌عنوان نویسنده و تصویرگر این‌کتاب در پی انتقال آن است، این است که تفکر و درک انسان‌ها از جهان، چه‌طور می‌تواند زندگی‌شان را بسازد.

الیور جفرز در ابتدای این‌کتاب هم نوشته: «برای دخترم ماری (و مامان‌بزرگ مری) ما هنوز کارهای زیادی داریم.»

دو کتاب یادشده با خرید حق کپی‌رایت از نویسنده، ترجمه و با ۴۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۹۰ هزار تومان منتشر شده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا