یزدفردا: کتاب «دردانه کرمان» از کودکی شهید شروع می‌شود، به روایات همسر و فرزندان، روایات دفاع مقدس و… روایات سوریه می‌رسد.

به گزارش یزدفردا: کتاب «دردانه کرمان؛ زندگی‌نامه سردار شهید حسین بادپا» است که به سفارش حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است. حسین بادپا در رفسنجان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را سپری کرد. با پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را در پایگاه بسیج شروع کرد. در ۱۵ سالگی عازم جبهه‌های نبرد شد. در آنجا مسئول محور شناسایی، فرماندهی گروهان یا معاون گردان بود. او یکی از نیروهای لشگر ۴۱ ثارالله بود و بارها مجروح شد و حتی یکی از چشمانش را هم از دست داد. پس از پایان جنگ ایران و عراق، در ماموریت‌های جنوب شرق لشکر ۴۱ ثارالله، در مبارزه با عناصر ضد انقلاب و اشرار در سال ۱۳۷۰ پیشتاز نبرد بود، با آغاز درگیری‌های بین نیروهای مقاومت و تکفیری‌ها در سوریه، به عنوان نیروی مستشاری و داوطلبانه عازم سوریه شد و بارها با مجروحیت به ایران بازگشت، اما هر بار بدون اینکه منتظر بهبود کامل بماند، به سوریه برگشت تا کار ناتمامش را تمام کند. سرانجام در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴، طی عملیاتی در منطقه بصری‌الحریر در استان درعا در سوریه به شهادت رسید.

کتاب «دردانه کرمان» از کودکی شهید شروع می‌شود، به روایات همسر و فرزندان، روایات دفاع مقدس و… روایات سوریه می‌رسد. این کتاب نوشته سارا افضلی است و توسط انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا