یزدفردا: شهردار بافق از آغاز احداث نخستین نخلستان هوشمند و صنعتی در جنوب شرقی شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش یزدفردا: نوروز زاده شهردار بافق گفت: همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، کار احداث بزرگترین نخلستان بافق در جنوب شرقی شهرستان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، آغاز شد.

وی افزود: وسعت این نخلستان بالغ بر ۴۰۰ هکتار است که در آن ۴۰ هزار نفر نخل متناسب با شرایط اقلیمی شهرستان از جمله پیارم، کبکاب و زاهدی کشت می‌شود.

نوروز زاده تصریح کرد: تمامی مراحل نگهداری این نخلستان به گونه‌ای طراحی شده است که با کمترین هزینه نیروی انسانی و به صورت صنعتی و هوشمند انجام شود. 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این طرح در بازه زمانی چهار ساله تکمیل شود و مراحل تجهیز و احداث این مجموعه شامل ساخت استخر ذخیره آب، عملیات انتقال، لوله کشی و آبیاری هوشمند و نگهداری مجموعه است.

نوروز زاده بیان داشت: برای احداث این نخلستان بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و این طرح در قالب نهضت ملی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور انجام می‌شود. 

گفتنی است در روز درختکاری و برای شروع کار، غرس ۳۷۰ نخل خرما با حضور مسئولان، اقشار مختلف مردم و همچنین دانش آموزان مدرسه دخترانه ریحانه و مدرسه پسرانه اندیشه، انجام شد. 

زمین این نخلستان در اراضی ملی مجاور پارک آبشار بافق واقع شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا