یزدفردا: کتاب «الفبای مدیریت عمر» آخرین اثر احمد روستا منتشر شد.

 به گزارش یزدفردا: «الفبای مدیریت عمر» آخرین اثر احمد روستا ملقب به پدر علم بازاریابی ایران بوده و تشکیل شده است از زندگی حقیقی و واقعی خودِ احمد روستا.

به اعتقاد ایشان ما مدیریت همه‌چیز را یاد گرفته‌ایم، اما کسی مدیریت عمر را به ما یاد نداده است. به همین دلیل تمام تلاش او در زندگی، مدیریت عمر خود و دیگران بود تا بفهمد و بفهماند که «کمیت» یا مدت عمر خیلی مهم نیست، بلکه «کیفیت» عمر مهم است.

او برخلاف بسیاری از استادان و نویسندگان و سخنوران قبل و بعد از خودش، تنها روایتگر نظرات دیگران نبود، بلکه با بیش از چهاردهه تدریس در دانشگاه‌های مطرح کشور (از قبیل: دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه‌طباطبایی، دانشگاه فردوسی و…) و فعالیت در عرصه‌های مهم اجرایی و صنعتی، به یک «آفریننده» مبدل شد و روش‌ها و راهکارهایی جهانی برای موفقیت در زندگی شخصی و کسب‌وکار ارائه کرد.

کتاب «الفبای مدیریت عمر»، نقطۀ اوج خلق چنین روش‌ها و راهکارها در کارنامۀ پربار احمد روستا بوده و سرشار است از الگوهایی کارگشا و گره‌گشا که خودِ او به آنها دست یافته و در قالب واژگانی آهنگین و تفکرآفرین و تحول‌آفرین به مخاطبان ارائه کرده است.

در دهه‌ها و قرون گذشته، مفهوم «مدیریت عمر» به‌گونه‌ای محدودتر به مباحث مربوط به تعیین اولویت‌ها و استفادۀ بهینه از زمان اندک انسان‌ها خلاصه می‌شد، اما کتاب «الفبای مدیریت عمر» با گشودن دروازه‌های جدید، به کشف‌های تازه و سازنده و نگاهی نوین به مفهوم مدیریت عمر می‌پردازد. این اثر، رویکردی نوین و هدفمند به مدیریت زندگی شخصی ارائه داده و به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه از «زمان» به‌عنوان یک منبع ارزشمند و منحصربه‌فرد استفاده کنند تا از افسردگی‌ها، بیهودگی‌ها، آشفتگی‌ها و سایر تجربیات منفی که ممکن است در طول زندگی به‌وجود آیند، جلوگیری کنند یا آنها را به حداقل برسانند.

شایان ذکر است این کتاب توسط «انتشارات نگاه نوین» به چاپ رسیده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کتابفروشی‌های سرتاسر ایران و نیز سایت‌های معتبر تهیه کنند.

بخشی از کتاب «الفبای مدیریت عمر»

«آرامش، آسایش و ارزش» آثار ارزشمند مدیریت عمر و زندگی مفید و مطلوب هستند.

آرامش، مهم‌ترین و ارزشمندترین حالت روحی و روانی است که خود نتیجۀ هماهنگی، تناسب و پیوند سازگار مجموعه‌ای از عوامل به‌ویژه عناصر هفت‌گانۀ آمیزۀ عمر یا هفت «ع»، «عقل، عاطفه، عقیده، علم، عرضه، عزت‌نفس و عمل صالح» است.

در دنیایی که ناآرامی، تنش، ناامنی، خشونت، بی‌تابی، پریشانی، اضطراب، افسردگی، آشوب و بحران به‌طور فزاینده و چشمگیر وجود دارند، دستیابی به آرامش و حفظ آن، یک ضرورت و نیاز جدی است.

آرامش، به‌معنای آسانی، آسودگی، راحتی و احساس لذت و رضایت از هست‌هاست. آرامش اکتسابی، اقتضایی و نسبی است که هرکس در طول حیات خود بارها به‌دست می‌آورد و از دست می‌دهد.

زندگی‌نامۀ دکتر احمد روستا

احمد روستا هفدهم فروردین‌ماه ۱۳۲۷ هجری خورشیدی در شهر یزد دیده به‌دنیا گشود.

او تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه برادفورد انگلستان در سال ۱۹۷۹ میلادی (۱۳۵۷ هجری خورشیدی) در رشتۀ مدیریت بازرگانی به‌پایان رساندند.

این استاد فرهیخته، دارای بیش از چهل سال سابقۀ تدریس، پژوهش، و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، فروش، برندسازی (شناسه‌سازی)، صادرات، تبلیغات و مدیریت استراتژیک بودند.

روستا در بیستم آذرماه ۱۴۰۰ هجری خورشیدی دارفانی را وداع گفتند.

سوابق دانشگاهی و اجرایی

عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (دانشکدۀ مدیریت و حسابداری)؛

عضو هیئت علمی مدرسۀ عالی بازرگانی؛

عضو و استاد مدعو چندین دانشگاه از قبیل: دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه فردوسی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه یزد، سازمان مدیریت صنعتی، مرکز مطالعات پژوهش‌های بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دبی، دانشگاه تهران- پردیس کیش، مرکز آموزش مدیریت دولتی، سازمان توسعۀ تجارت، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، و…؛

مؤسس و مدیرعامل نخستین شرکت رسمی تحقیقات و مشاورۀ بازاریابی در ایران به نام شرکت راستابین؛

مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره، و عضو هیئت‌مدیرۀ شرکت‌های دولتی و خصوصی؛

مؤسس نخستین سایت جامع مدیریت به نام باشگاه مدیریت؛

مشاور ارشد و پژوهشگر پروژه‌های گوناگون جهت سازمان‌ها و شرکت‌ها؛

عضو انجمن علوم مدیریت ایران؛

عضو هیئت تحریریۀ مجله‌های اقتصاد ایران، بررسی‌های بازرگانی، بازاریابی، کمال مدیریت، تبلیغات، پیام صادرات، تجارت امروز، اتاق بازرگانی اصفهان، فرا؛

استاد راهنما و مشاور بیش از یکصد پایان‌نامه و تز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی و آزاد؛

نویسنده و مترجم بیش از یکصد مقاله؛

سخنران صدها همایش و سمینار ملی و بین‌المللی؛

نویسنده و مترجم قریب به دویست جلد کتاب.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا