جناب استاندار 

در مورد فرمانداری ویژه اردکان فرمودید که باید برای چند شهرستان به صورت همزمان اقدام نمایید. حال نظر شما را به موارد زیر جلب می نماییم:

۱. آیا می دانید که قدمت فرمانداری اردکان برابر با فرمانداری شهرستان یزد است؟

۲. آیا می دانید که بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان متعلق به شهرستان اردکان است؟ 

۳. آیا می دانید که بیش از ۶۰ درصد صادرات استان مربوط به شهرستان اردکان است؟

۴. آیا می دانید که بیش از ۱۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی غیرنفتی کشور متعلق به شهرستان اردکان است؟

۵. آیا می دانید که اردکان آلوده ترین شهر کشور است؟

۶. آیا می دانید که مساحت اردکان در حدود ثلث مساحت کل استان است؟

۷. آیا می دانید که جمعیت اردکان در حال حاضر بیش از ۱۷۰ هزار نفر و جمعیت شهری آن در حدود ۱۴۰ هزار نفر است؟

۸. آیا می دانید که اردکان بالاترین سرانه سرطان در کشور دارد به گونه ای که تقریبا اغلب خانواده ها به نوعی درگیر این بیماری بوده اند یا می باشنند؟ 

۹. آیا می دانید که مردم اردکان از آب انتقالی به یزد تا کنون بی بهره مانده اند در حالی که هزینه آن توسط صنایع آلاینده اردکان تامین شده است؟

۱۰. آیا می دانید که در دوره شما شهرستانی در استان راه اندازی شد که هیچ کدام از شرایط لازم را نداشت؟ 

۱۱. آیا می دانید در دوره شما از محل اعتبارات صنایع اردکان،خط هوایی یزد ایر راه اندازی شد که هیچ مشکلی از استان را حل نکرد؟

۱۲. آیا می دانید که در دوره شما تعدادی منطقه ویژه اقتصادی در تعدادی از شهرستان های استان راه اندازی گردید که هیچ کدام حداقل شرایط را نیز نداشتند؟

۱۳. آیا می دانید اردکان آب و هوا و خاک و بیمارستان و زیرساخت و ورزشگاه و مجتمع رفاهی و امکانات تفریحی و پزشک و پرستار و معلم و … ندارد؟

۱۴. آیا می دانید …

با توجه به موارد فوق میشه دقیقا بفرمایید که منظور از این استدلال تان چیست که چون اعتراض ایجاد می شود و عدالت رعایت نمی شود فرمانداری ويژه اردکان را متوقف کرده اید؟ 

مگر شما دو شب قبل از انتخابات نامه فرمانداری ویژه اردکان را تنها نامه ارسالی به وزارت کشور ندانستید؟ (طبق فیلم پخش شده از شما)

مگر قبلاً مواردی من جمله منطقه ویژه برخی شهرستان ها یا تبدیل یک شهر به شهرستان را اجرا نکردید، در حالی که شرایط لازم وجود نداشت؟ در این حالات اعتراض سایر شهرستان ها و رعایت عدالت مهم نبود؟

آقای استاندار، صبر مردم اردکان حدی دارد

در جریان اعتراضات چند ماه گذشته به آلودگی و توسعه صنایع آلاینده، ابتدا آشکار و پنهان تذکر دادیم اما گوش شنوایی نبود. 

تضییع حق مردم اردکان قابل تحمل نیست. مجددا درباره فرمانداری‌ ویژه همان اتفاقات در حال وقوع است. لطفا به خواسته‌های به حق مردم اردکان گوش فرا دهید. ما حقوق خود را قانونی پیگیری خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا