پاسخ به جوابیه استانداری؛

تبعیض‌ها علیه اردکان غیرقابل انکار است

روابط عمومی استانداری در پاسخ به مطلب منتشر شده در کانال جوابیه مفصلی نگاشته‌اند. در این رابطه چند نکته عرض می‌گردد:

۱. ابتدا از اینکه افکار عمومی را مهم دانسته و جوابیه داده‌اند باید تشکر نمود.

۲. نکات خوبی گفته شده اما به نظر می‌رسد مطلب را درست فهم ننموده‌اند. مقصود ما از نگارش مطلب درباره تبعیض نسبت به اردکان این بود که بگوییم بسیاری از تصمیمات گذشته منجر به ایجاد تبعیضی ناروا نسبت به شهرستان اردکان شده است، بنابراین مته به خشخاش گذاشتن درباره فرمانداری ویژه اردکان و تصویب نمودن آن مشروط به تصویب هم‌زمان سه شهرستان، کاملا ناعادلانه بوده و بیشتر به بهانه‌گیری‌های بچه‌گانه شبیه است. ممکن است دو شهرستان دیگر شرایط را نداشته باشند ولی اردکان داشته باشد، بنابراین چنین شرطی که قبلا نبوده و درست روز بعد از انتخابات و با عدم انتخاب دشتی ایجاد شده، تبعیضی بیجاست. اگر مدیریت استان می‌گوید چنین نیست و از ابتدا چنین شرطی بوده، اجازه دسترسی به تمام مکاتبات در این‌باره را فراهم نماید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

۳. درباره عوارض ارزش افزوده فرموده‌اند که شهرداری یزد به سایر نقاط استان نیز خدمات می‌دهد که پوچ بودن این سخن واضح است و نیز گفته شده که این مالیات ارتباط با جمعیت دارد؛ بسیار خب، اگر چنین عقیده‌ای دارید چرا باید استانی باشد؟ چرا کشوری نباشد که هر جا جمعیت بیشتری دارد سهم بیشتری ببرد؟ می‌بینید که جنس استدلالتان چقدر سست است؟

۴. منطقه ویژه اقتصادی ابرکوه و میبد امسال در مجمع تشخیص به تصویب رسید. چرا برای این تبعیض به مجمع تشخیص نامه ننوشتید؟ نکند چون نام ابرکوه در میان بوده است؟ شورای تامین چرا شب قبل از تصویب، به این نتیجه نرسید که تصویب این مناطق موجب ناراحتی مردم اردکان و یزد و اشکذر و بافق شده و ممکن است موجب ایجاد ناامنی شود و بلافاصله برای لغو شدن نامه بزند؟ 

۵. آب آشامیدنی اردکان ده سال است که کیفیت بسیار بدی دارد. اینکه با وجود این کیفیت بد، مدیریت استان اولویت اجرای خط انتقال آب خلیج فارس را برای یزد گذاشت تبعیض نبود؟ شورای تامین استان نگران نبود که چنین تصمیمی منجر به ایجاد آشوب می‌شود؟ یا در اینجا تبعیض مهم نبود؟

۶. اگر آلودگی هوا همه‌ی مناطق مسکونی را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا یزد آلوده نیست یا بسیار کمتر روزهای آلوده دارد؟ پس میزان اثر متفاوت است و اردکان بیشترین ضربه را از این صنایع خورده است و باید بیشترین بهره را از مسئولیت‌های اجتماعی ببرد. فرموده‌اید مسئولیت اجتماعی نفت در استان یزد هزینه شده است، لطفا یک مورد آن را بیان نمایید. 

درباره ایفای ۷۵ درصد مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در اردکان، اولا که باید صد درصد باشد، ثانیا لطفا لیست کامل پرداختی‌های صنایع و محل هزینه آن را شفاف منتشر کنید تا ما رسوا شویم.

۷. درست است که آلودگی حاصل کار این دولت نبوده، اما مدیریت همین جریان فعلی در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بسیار اثرگذار بوده است. حال برای جبران این سومدیریت‌ها درخواست به حق مردم اردکان برای فرمانداری ویژه را به منوط تصویب هم‌زمان سه شهرستان نمودن ناشی از عدالت دولت‌مردان استان است؟ 

۸. لطفا با این استدلال‌های پوچ ما را ساده فرض نفرمایید. صریح بگویید که دیدیم دشتی رای نیاورد، به زیر میز زدیم. اما اشتباه کرده‌اید. اردکان همیشه قدرتمند خواهد ماند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا