شهرستان بزرگ اردکان قدیمی ترین فرمانداری استان را دارد؛ تقریبا همزمان با فرمانداری یزد، در اردکان نیز فرمانداری وجود داشته است. شهرستان اردکان در سال ۱۳۲۴ و شهرستان یزد در سال ۱۳۱۶ تاسیس شده است. 

مساحت شهرستان اردکان نشان دهنده این است که اردکان جزو یکی از بزرگترین شهرستان های کشور از نظر مساحت است.

وجود صنایع و معادن متفاوتی چون چادرملو، فولاد، گندله، آهن اسفنجی، کاشی و سرامیک، شیشه ... نشان دهنده تاثیر این شهرستان بر اقتصاد کشور است. قریب به ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی کل کشور و ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان سهم این شهرستان است. 

به دلیل عدم وجود نهادهای تصمیم گیرنده موثر جهت حل مسائل فوری در شهرستان و عدم حمایت مسئولین استان، در حال حاضر مردم این شهرستان بیش از گذشته دچار مشکلات زیرساختی، پزشکی، اجتماعی، رفاهی، حمل و نقل و ... شده اند به گونه ای که در آلوگی آب، هوا و خاک رتبه اول در کشور دارد و نتیجه آن سرطانی شدن شهر و مردم شهر شده است. 

در سال ۱۳۹۰ جمعیت اردکان در حدود ۷۰ هزار نفر بود، الان جمعیت اردکان بیش از ۱۷۰ هزار نفر است؛ این رشد جمعیت طی ۱۰ سال در یک شهرستان بی سابقه بوده است؛ همه ۱۷۰ هزار نفر جمعیت جزو اردکان بزرگ هستند و درخواست فرمانداری ویژه درخواست ۱۷۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان بزرگ می باشد.  همه ۱۷۰ هزار نفر با عشق و علاقه به اردکان، پیگیر حل مشکلات آن هستند و جزو اولویت های اصلی زندگیشان می باشد. 

از نهادهای تصمیم گیرنده دولت مردمی رئیس جمهور پرتلاش و محبوبمان و کشور عزیزمان ایران درخواست داریم تا مانع تراشی های مسئولین فعلی استان را نادیده بگیرند و در راستای احقاق حق مردم شهرستان مظلوم ۱۷۰ هزار نفری اردکان اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا