یزدفردا: رئیس پلیس فتای استان یزد از افزایش کلاهبرداری اینترنتی در روز‌های اخیر در استان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ حسن ابوالحسینی با اشاره به گسترش شیوه‌های کلاهبرداری اینترنتی اظهار داشت: در روز‌های اخیر حجم بسیار زیادی از دستگاه‌های تلفن همراه در استان یزد هک شده و شاهد افزایش خالی کردن حساب‌ها به این شیوه هستیم.

وی افزود: روش رایجی که با وجود همه اطلاع رسانی‌ها همچنین در حال گرفتن قربانی است، ارسال لینک‌های جعلی به صورت پیامکی یا فضای مجازی است که سبب آلوده شدن دستگاه تلفن همراه و برداشت از حساب می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان ادامه داد: پیامک‌هایی با عنوان‌های نظیر سهام عدالت، بسته‌های معیشتی، هدیه‌های نوروزی، ابلاغیه، پرداخت یارانه که شهروندان را به باز کردن لینک ترغیب می‌کند، قطعا سبب هک شدن تلفن همراه و خالی شدن حساب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پیامک از دستگاه تلفن همراه آلوده ارسال شده و سرشماره شخصی دارد، اظهار داشت: این پیامک گاهی از سوی دوستانی ارسال می‌شود که تلفن همراه آنان هک شده و آنان هیچ دخالتی در این مساله ندارند.

ابوالحسینی تصریح کرد: به چنین لینک‌هایی حتی اگر از سوی دوستان و آشنایان ارسال می‌شود، توجه نکنید و برای اطمینان به شماره ارسال شده تماس بگیرید.

وی بر لزوم حذف بدافزار از تلفن همراه تأکید کرد و گفت: در صورتی که بدافزار در تلفن همراه نصب شد، از وارد کردن مشخصات و شماره حساب و کارت به شدت خودداری کنید تا قربانی این بدافزار نشوید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا