یزدفردا: سند‌های بزرگترین موقـوفه استان یزد صادر و به اداره اوقاف تحویل داده شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه دیدار مدیرکل ثبت و اسناد و املاک گفت: بزرگترین سند‌های موقـوفه استان یزد به متراژ‌های ۸۶ هکتاری متعلق به موقوفه مسجد جامع یزد در شهرستان مهریز و ۹۱ هکتار متعلق به شهرستان اردکان است که با تلاش کارکنان خدوم و ساعی مجموعه اداره ثبت اسناد صادر و به اداره اوقاف تحویل داده شد.

غلامعلی دهشیری با اشاره به اهمیت ارج نهادن به موقوفات و جایگاه آن در میان مردم دارالعباده و مومن یزد افزود: با توجه به همین جایگاه، اداره کل ثبت اسناد یزد نسبت به اجرای بدون نقص تکالیف سازمانی و پیش بینی شده، رتبه نخست کشور را با وجود کمبود نیرو و با تلاش‌های مجاهدانه و نذر خدمت، کسب کرده است. 

وی علت عدم مستندسازی املاک اوقاف را عدم اهتمام و اقدام لازم طی سالیان گذشته از نظر ثبت و اوقاف عنوان کرد و اظهار داشت: باید تلاش شود تا با اقدامات جهادی و انقلابی در راستای صدور اسناد موقوفات به صورت ویژه گام برداشته و از این فرهنگ ملی و مذهبی بازمانده از نیاکانمان به شایستگی، صیانت و حفاظت شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد با اجرای ۷۶ درصد کاداستر کشاورزی رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که بنا به اظهارات رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، میانگین کاداستر اراضی کشاورزی در کشور قریب به ۵۰ درصد اعلام شده است.

دهشیری ادامه داد: همچنین یزد تنها استانی است که در صحت سنجی کاداستر بدون اشتباه و صحیح و مبتنی بر قانون خاص حدنگاری عمل کرده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا